וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים: הזדמנויות טובות בשוקי המניות לבעלי אופק השקעה ארוך

הארץ

28.9.2001 / 9:46

קיימים גורמי אי ודאות שימשיכו לתת את אותותיהם: ההתפתחויות בזירה המדינית, מגמת הדולר, מגמת הריבית, הציפיות האינפלציוניות ופרסום אינדיקטורים כלכליים

מאת עמית שרביט

כלכלני הבנקים סבורים כי רמות המחירים הנמוכות בבורסה המקומית מצביעות על הזדמנויות לרכישת מניות למשקיעים בעלי אופק השקעה ארוך. קיימים גורמי אי ודאות שימשיכו לתת את אותותיהם על הבורסה המקומית; כך למשל ההתפתחויות בזירה המדינית, מגמת הדולר, מגמת הריבית במשק, הציפיות האינפלציוניות ופרסום אינדיקטורים כלכליים לגבי המשק.

בבנק מזרחי ממליצים למשקיעים לתקופות קצרות להמתין, עקב רמת האי ודאות הגבוהה הקיימת כיום בישראל ובעולם. עם זאת, למשקיעים בעלי אופק השקעה לתקופה ארוכה משנה, ממליצים לנצל הזדמנויות קנייה אטרקטיוויות בשוק המניות. כמו כן מומלץ למשקיע פרטי להשקיע בפיקדונות שקליים צמודי פריים לתקופה קצרה, באג"ח בריבית משתנה מסוג גילון או בתוכניות חיסכון צמודות.

גם בבנק לאומי העריכו כי השווקים נמצאים עדיין בעמדת המתנה. חיים אברהם מהחטיבה להשקעות סבור כי המגמה המסתמנת היא התבצרות המשקיעים בנכסים חסרי סיכון, גם על חשבון תשואה. לדבריו, הסיכון בתקופה זו גבוה משמעותית מהסיכוי. כמו כן, לדבריו, בקרב משקיעים לתקופה קצרה - האווירה פסימית.

בבנק פועלים הזכירו כי גל אזהרות הרווח בארה"ב עלול להתחדש, כשחברות רבות ידווחו על אי-עמידה בתחזיותיהן עקב ההתפתחויות האחרונות.

עוד אמרו בפועלים כי הירחון "Institutional Investor" הוריד את דירוג האשראי של ישראל. בנוסף, העמקת המיתון בענפי התיירות, הנדל"ן וההיי-טק, הגידול בחוב המסחרי, העמקת הגירעון הממשלתי והגידול באבטלה, ממשיכים להעיד כי המיתון במשק כנראה רחוק מסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully