וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים: מנויי חברת הלוויין לא יקבלו מאתנו שירות אינטרנט מהיר

הארץ

28.9.2001 / 9:30

מצב זה מנוגד לכוונת שר התקשורת, שהודיע כי יקבע עקרונות לשימוש משותף בתשתית הכבלים שבבית המנוי באופן שיאפשר למנוי האינטרנט בכבלים לקבל גם שירות מהלוויין

מאת הדר חורש

הסדר השימוש המשותף שנקבע בהוראות משרד התקשורת לא יאפשר למנויי חברת הלוויין לקבל שירות אינטרנט מהיר מהכבלים - כך אמרו בחברות הכבלים בעקבות קריאת פרטי ההסדר שנקבע על ידי המשרד.

מצב זה מנוגד לכוונתו של שר התקשורת, ראובן ריבלין, שהודיע כי יקבע עקרונות לשימוש משותף בתשתית הכבלים שבבית המנוי, באופן שיאפשר למנוי האינטרנט בכבלים לקבל גם שירות מחברת הלוויין.

בחברות הכבלים אמרו כי ההסדר שנקבע בפועל מחייב מנוי המתחבר לחברת הלוויין להתנתק באופן מוחלט מרשת הכבלים, כולל שירותי אינטרנט מהיר.

חברות הכבלים נערכות להתחיל לספק שירות אינטרנט מהיר בתחילת השנה הבאה. על פי הבקשות שיוגשו, יספקו חברות הכבלים את השירות בנפרד, באמצעות חברות בנות לתקשורת, שלא יהיו בעלות מערכות השירות.

הכבלים מבקשים להימנע מהעברת נכסים לחברות הבנות, כדי להימנע מהעברת נכסים כפולה במיזוג.

ההעברה הכפולה עלולה ליצור לחברות הכבלים חבות מס, בעוד שהן מבקשות לבצע מיזוג בתנאים הפוטרים אותן ממס על העברת נכסים.

הסדר מעבר המנויים עוסק בהעברת מנויים בין חברת הכבלים לחברת הלוויין, במקרים שבהם התשתית שבבית הלקוח היא בבעלות חברות הכבלים או חברת הלוויין.

ההסדר, שתוקפו פג בתחילת השבוע, קבע נוהל מסודר להעברת מנויים ואיפשר לחברה שממנה ביקש המנוי להתנתק שהות של 5 ימים כדי לשכנע את המנוי לחזור בו מכוונתו. ההסדר פגע בעיקר בחברת הלוויין, שעיקר מנוייה הם מנויי הכבלים לשעבר.

חברת הלוויין אמרה כי הסדר נכפה עליה, שכן בלעדיו לא היתה יכולה לחבר מנויים. בעקבות חקיקת חוק הבזק החדש וביטול הסכם מעבר המנויים, קבע משרד התקשורת תנאים חדשים למעבר מנויים, שעיקרם: על חברות הכבלים לאפשר מעבר מנויים לחברת הלוויין בתוך 24 שעות.

חברות הכבלים אמרו כי ההסדר שנקבע על ידי משרד התקשורת אינו ניתן ליישום מבחינה טכנית, וכי לא ניתן להעביר מנוי בין החברות בתוך 24 שעות בלבד. מקורות בחברות הכבלים אמרו כי לאחר שמחת תורה ייבדקו אפשרות לעתור לבג"ץ נגד הנחיות משרד התקשורת, בטענה כי לא ניתן ליישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully