וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: דירוג AAA לכתבי התחייבות נדחים בסך 400 מ' ש' שינפיק בנק הפועלים

הארץ

28.9.2001 / 9:08

לפי מעלות, הדירוג משקף גם את רמת הסיכון של הפיקדונות שהופקדו בבנק הפועלים

מאת יורם גביזון

חברת הדירוג מעלות החליטה שלשום לדרג ב-AAA את כתבי ההתחייבות הנדחים מסדרות ו', ז', ח' - שיונפקו על ידי הפועלים הנפקות בסכום של 400 מיליון שקל, ותמורתן תופקד בבנק הפועלים . הדירוג תקף גם לאיגרות החוב של החברה וכתבי ההתחייבות הנדחים שבמחזור. לפי מעלות, הדירוג משקף גם את רמת הסיכון של הפיקדונות שהופקדו בבנק הפועלים.

הפועלים הנפקות, חברה בת בבעלות מלאה של בנק הפועלים, הנפיקה במחצית הראשונה של 2001 כתבי התחייבות נדחים בסכום של 960 מיליון שקל. הפועלים אינטרנשיונל הנפיקה כתבי התחייבות נדחים במט"ח בסכום של 1.1 מיליארד שקל. הנפקות אלה הקלו על בנק הפועלים בחלוקת דיווידנד של 649 מיליון שקל בגין רווחי 2000, ובהצגת יחס הון לרכיבי סיכון של 9.23% לסוף יוני 2001.

ההנפקה הנוכחית תסייע לבנק הפועלים לספוג את ההשפעות של הוראת המפקח על הבנקים לבצע הפרשה מיוחדת לחובות מסופקים של 0.3% מיתרת נכסי הסיכון. ההפרשה, שתתבצע בחלקים שווים ברבעונים השלישי והרביעי של 2001 , צפויה להקטין את הרווח הנקי של בנק הפועלים ואת ההון העצמי שלו ב-420 מיליון שקל במחצית השנייה של 2001. ההנפקה הצפויה של כתבי ההתחייבות הנדחים תפצה על כך - בסכום של 400 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully