וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מרעננת ההוראות לשעת חירום

הארץ

28.9.2001 / 8:27

מאת זוהר בלומנקרנץ

אל על החלה בהיערכות לאפשרות של מתקפה אמריקאית, שתשפיע על פעילותה. מזכיר החברה, אל"מ (מיל.) יעקב עובדיה, מרכז את עבודת המטה בהכנות למתקפת טילים: תירגול, רענון נהלים והוראות לפעילותה של החברה בחירום.

אל על צברה ניסיון רב בהיערכות לחירום במלחמת המפרץ ב-91'. אז היו אל על וטאואר-אייר (שבינתיים הפסיקה את פעילותה), שתי החברות היחידות שהמשיכו להפעיל קווי תעופה לישראל וממנה. לאל על גם ניסיון בהפעלתן של טיסות תחת מתקפת טילים.

במקביל בוחנת אל על מחדש את החלטותיה לגבי מכירתם של מטוסי המטען מדגם בואינג 747-200. הכוונה היתה לסגור את צי המטוסים כולו, אשר כולל מטוסי נוסעים ומטען עד סוף השנה; ואולם לאור המצב החדש, מתכוון מנכ"ל אל על, דוד חרמש, לדחות את הביצוע ואף לזרז את הסבתם של מטוסי נוסעים למטען.

ההערכה היא שבקרוב, תיווצר דרישה מוגברת למטוסי מטען - אם בשל החלטות שיקבלו חברות תעופה זרות לצמצם את פעילותן לישראל וממנה ואם בשל הצורך בהטסת ציוד במצב חירום.

בד בבד התעורר באל על חשש מפני פגיעה בתנועת הנוסעים למזרח הרחוק, עקב האפשרות לפעולה צבאית מצד ארה"ב באזור. בחברה דואגים בעיקר לירידה בתנועת הנוסעים להודו וכן להונג קונג, תאילנד וסין.

עונת הנסיעות מישראל למזרח הרחוק, מתחילה בימים אלה. עד לפני התקפת הטרור בארה"ב, היתה היענות רבה לטיסות החברה למזרח הרחוק.

עתה, עם היערכותם של כוחות הצבא האמריקאי למתקפה אפשרית על אפגניסטן, צפויים להיסגר חלקים ממרחבי האוויר של מדינות באזור, וכן צפויה תנועה של מטוסי קרב רבים באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully