וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה דלתא ו-SAS מפסיקות הטיסות לישראל

הארץ

28.9.2001 / 8:14

החברה הסקנדינווית הודיעה גם על ייקור של 5% במחיר כרטיסי הטיסה מ-1 באוקטובר. בנוסף, בכוונתה לקצץ 1,100 משרות ולהוציא משירות 16 מטוסים

מאת זוהר בלומנקרנץ

חברות התעופה נתיבי אוויר סקנדינווים (SAS) ודלתא איירליינס האמריקאית מפסיקות את טיסותיהן לישראל וממנה בגלל המצב באזור ובעקבות השפל בתנועת הנוסעים בעולם.

חברת התעופה הסקנדינווית, המאחדת את שבדיה נורווגיה ודנמרק, הודיעה בסוף השבוע כי ישראל נמנית על היעדים שאליהם תפסיק את טיסותיה מקופנהגן. הפסקת הטיסות מסקנדינוויה תיצור בעיה, שכן עוד קודם לכן החליטה אל על להפסיק את הטיסות לקופנהגן.

בין היעדים הנוספים שאליהן תפסיק SAS לטוס: רוסיה, ברצלונה, ניו דלהי ולונדון. מכך ניתן להסיק כי הקיצוץ של הטיסות לתל אביב הוא חלק ממשבר התעופה העולמי - ולא נבע ממתקפת הטרור בארה"ב או מהמצב הביטחוני בישראל.

עוד הודיעה החברה הסקנדינווית על ייקור של 5% במחיר כרטיסי הטיסה מ-1 באוקטובר. בנוסף, בכוונתה לקצץ 1,100 משרות ולהוציא משירות 16 מטוסים.

חברת דלתא איירליינס האמריקאית הודיעה כי הפסקת הטיסות מארה"ב לישראל תימשך עד מארס 2002. החברה הפעילה טיסה יומית בקו ניו יורק-נתב"ג עד ה-11 בספטמבר, יום מתקפת הטרור על ארה"ב, ומאז לא חידשה את טיסותיה לישראל וממנה. חברת דלתא שבה להפעיל טיסות לישראל רק ב-2 ביוני 2001, לאחר הפסקה של כמה שנים.

כיום רק חברות אל על וקונטיננטל איירליינס טסות בקו הישיר של תל אביב-ניו יורק. טיסות נוספות מתבצעות דרך חברות אירופיות, אך אלה אינן מבצעות טיסות ישירות. ההערכות כיום הן כי מחירי הטיסות לארה"ב יעלו, עקב הגברת סדרי ביטחון. קונטיננטל הודיעה כי היא ממשיכה בטיסותיה כרגיל, ואף תשקול להוסיף טיסה נוספת לתל אביב במרץ 2002.

מתקפת הטרור בארה"ב תשנה מהותית את התנועה האווירית בעולם בכלל, ובישראל בפרט. ההערכות הן כי אם ארה"ב תגיב על המתקפה, יפסיקו החברות האירופיות את הטיסות לישראל כפי שנהגו בתקופת מלחמת המפרץ.השינוי שחל בעריפי הביטוח בעקבות התקפת הטרור, אינו גורם מכריע בכל הנוגע לביטול או צמצום טיסות - אלה השתנו בכל העולם, ולא רק בישראל. אל על קיבלה מהממשלה רשת ביטחון בסך 4 מיליארד דולר לכיסוי תעריפי הביטוח. היא עתידה ליהנות מהפסקת הטיסות של דלתא.

חברות תעופה נוספות הודיעו על קיצוצים, אך בשלב זה לא נכללת ישראל ברשימת היעדים שאליהן הן מפסיקות לטוס. חברת לופטהנזה הודיעה כי תקצץ במספר טיסותיה. חברת אל איטליה הודיעה אף היא על קיצוץ של 20% בטיסותיה.בריטיש איירווייס דיווחה על קיצוץ של 190 טיסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully