וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים ירדו; סיסקו נפלה ב-8% בעקבות הורדת תחזיות

דפנה מאור

27.9.2001 / 22:10

מדד מניות הביוטכנולוגיה זינק ב-6.1%; מניות הנפט ומוצרי הצריכה משכו את הדאו ג'ונס לעלייה

מניות השבבים סיימו את המסחר בוול סטריט בירידות מתונות יחסית לפתיחה, ומדד המוליכים למחצה התאושש משפל של יותר משלוש שנים ונסגר בירידה של 2.7%. מניות יצרניות ציוד התקשורת ירדו בהובלת סיסקו , שנפלה ב-8.1%. מדד מניות הביוטכנולוגיה זינק ב-6.1%.

הירידות במניות השבבים נרשמו לאחר שגולדמן סאקס הוריד את תחזיותיו לאינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם. מדד המוליכים למחצה קרס במהלך המסחר ב-6.7% לשפל של שלוש שנים. אינטל ירדה ב-1.7%; מניית מתחרתה AMD ירדה ב-4.2%.

האנליסט טרי ראגסדייל מגולדמן סאקס הוריד את תחזיותיו לאינטל, ואמר כי היא המניה הפחות חביבה עליו מבין מניות השבבים הנמצאות ברשימת המניות המומלצות של גולדמן. כמו כן, חוזה גולדמן כי הביקוש למחשבים אישיים יירד השנה ב-7%, לעומת תחזיות קודמות לירידה של 5%. עבור שנת 2002 צופה גולדמן עלייה של 8%, לעומת תחזיות קודמות ל-12%.

כל הנתונים לעיל השפיעו לרעה על המגזר: נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM) נפלה ב-9.8%; יצרנית שבבי התקשורת ברודקום (סימול BRCM) צנחה ב-12.8%.

הסנטימנט השלילי התפשט למגזרי טכנולוגיה נוספים. מניית סיסקו נפלה ב-8.1% לאחר שמורגן סטנלי הוריד את תחזית הרווח לשנת הכספים 2002 עבור החברה מ-16 סנט למניה ל-11 סנט, והוריד את מחיר היעד מ-22 דולר ל-16 דולר.

נורטל ירדה ב-1.7% לאחר שליהמן ברדרס הוריד את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"תשואת שוק". הבנק נימק את הורדת ההמלצה בכך שאי הוודאות הכלכלית עלולה לעכב תפנית בעסקיה של נורטל בעתיד הנראה לעין.

מדד מניות הביוטכנולוגיה זינק ב-6.1%. ביוג'ן (סימול BGEN) עלתה ב-4.3%; ג'ננטק (סימול DNA) עלתה ב-7.3%; אמג'ן (סימול AMGN) עלתה ב-3.8%.

מניות הנפט וחברות הטלקום והסלולר משכו את מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P לעליות. כמו כן נרשמו עליות במניות יצרניות מוצרי הצריכה: קלוג (סימול K) וקימברלי קלרק (סימול KMB) עלו ב-2.9% כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully