וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אירוח האתרים אקסודוס הגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל

דפנה מאור

27.9.2001 / 21:06

אתמול קרסה המניה ב-64% בעקבות דיווח על כוונתה להגיש את הבקשה; המסחר בה הושעה היום

חברת אירוח האתרים אקסודוס (סימול EXDS) הגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל. שלשום נפלה מנייתה ב-64% לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח על כוונתה להגיש את הבקשה. המניה לא חזרה להיסחר מאתמול ושערה האחרון הוא 17 סנט - המשקף לה שווי של 94 מיליון דולר. בשיאה היה שווי החברה יותר מ-40 מיליארד דולר.

אקסודוס עוסקת באאוטסורסינג של שירותי אינטרנט לחברות. ב-40 מרכזי מידע ברחבי העולם בהם התקינה ציוד מארחת החברה אתרי אינטרנט עבור לקוחותיה, ולמעשה מספקת להם את כל צרכיהם בתחום האינטרנט.

אקסודוס נקלעה לקשיי מזומנים ובחנה בתקופה האחרונה הסדרי מימון שונים. בין היתר ניסתה להשיג מימון מג'נרל אלקטריק , דויטשה בנק ובנקים נוספים - במקביל לארגונה מחדש על ידי ביהמ"ש לפשיטות רגל.

נכון לסוף יוני הסתכמו חובותיה של אקסודוס ב-3.5 מיליארד דולר, והיא החזיקה ב-600 מיליון דולר במזומן. לפי תחזיות החברה, היא צפויה לסיים את השנה עם 200 מיליון דולר במזומן, ונדרשים לה 400-500 מיליון דולר להמשך פעילותה.

ההכנסות השנתיות של אקסודוס ב-2001 היו צפויות להגיע ל-1.35 מיליארד דולר, לאחר שביולי העלתה החברה את תחזיותיה והפגינה צמיחה מרשימה ביותר בהכנסות הרבעונים האחרונים. עם זאת, ההפסדים שלה תפחו במקביל. למעשה, ההפסד שלה בשנה החולפת גדול מההכנסות הצפויות בשנת 2001. לפי נתוני יאהו פייננס, הסתכם הפסד זה ב-1.37 מיליארד דולר.

בסוף הרבעון השני החליטה אקסודוס לקצץ יותר מ-500 משרות מתוך צוות של 3,500 אנשים שהעסיקה. באוגוסט נפוצו בשוק שמועות כי החברה מועמדת להשתלטות, אך שום עסקה לא התגבשה. אלן הנקוק, המנכ"לית, עזבה לאחרונה יחד עם כמה מנהלים בכירים, לאחר שהתחוור כי הספינה מועדת לעלות על שרטון. נשיא החברה, דון קייסי, התפטר כבר במאי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully