וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות בנאסד"ק מתמתנות לכ-1.2%; הדאו עבר לעלייה של 0.3%; קומברס נופלת ב-6.8%

נטע יעקבי

27.9.2001 / 20:30

לאחר שסלומון סמית בארני הנמיך התחזיות; החברה הבת אולטיקום יורדת ב-6.3%; צ'ק פוינט משילה 6.6%; בתי ההשקעות הורידו תחזיות לענפי השבבים ורשתות הנתונים

הירידות בנאסד"ק מתמתנות בשעה זו והדאו ג'ונס אפילו מצליח לעבור לצד החיובי לאחר שרשם ירידות לכל אורך יום המסחר. זאת, למרות הודעות שליליות מצד כמה בתי השקעות גדולים ופרסום מספר דורשי העבודה אשר הגיע לשיא של 9 שנים. מספר מחוסרי העבודה גדל באוגוסט ב-58 אלף ל-450 אלף. יחד עם זאת, הזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ב-0.3% בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות לירידה של 0.9%. ואולם, סוחרים בשוק הסבירו כי לנתונים משמעות מוגבלת, מאחר שכולם מתייחסים לתקופה שלפני הפיגוע במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר.

מדד הנאסד"ק מאבד בשעה זו 1.2% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%. בתי ההשקעות מריל לינץ' וג'יי.פי מורגן הנמיכו את תחזיותיהם לענף רשתות הנתונים, בעוד שבית ההשקעות גולדמן סאקס חתך את תחזיותיו למגזר השבבים. בית ההשקעות מורגן סטנלי היה מעט יותר ספציפי והנמיך את תחזיות ההכנסות ליצרנית ציוד התקשורת סיסקו , ובית ההשקעות ליהמן ברדרס עשה זאת ליצרנית המחשבים IBM. מעבר להנמכת התחזיות הסכימו בתי ההשקעות כולם כי פיגועי התופת בניו יורק ב-11 בספטמבר רק תרמו להשיב לאחור כל התאוששות מקווה בסקטורים אלו.

קומברס מאבדת 6.8%; אולטיקום נופלת ב-6.3%

המניות הישראליות מתאפיינות באופן גורף בירידות. מבין המניות הכבדות יורדת צ'ק פוינט ב-6.6% ל-20.2 דולר. מניית קומברס מאבדת 6.8% ל-20 דולר לאחר שבית ההשקעות סלומון סמית בארני הוריד את ההמלצה למניה ל"נייטרלי". מניית החברה הבת אולטיקום נופלת כעת ב-6.3%.

לרגל יום הכיפורים צפוי היה כי ישרור שקט מכיוונן של החברות הישראליות. למרות זאת, כמה מהן דיווחו על חוזים חדשים. חברת אמדוקס הודיעה אתמול כי תתקין את מערכות ניהול הלקוחות שלה אצל טלקום ארגנטינה. על אף ההודעה החיובית מאבדת מניית החברה 4.8% ל-26.6 דולר.

מניית חברת סאיטקס עולה כעת ב-4.2% לאחר שקריאוסאיטקס הודיעה כי רשמה הזמנות למוצרים בסך 24 מיליון דולר במהלך תערוכה של תעשיית המדפסות בשיקגו שנערכה בתחילת ספטמבר.

מניות האבטחה יורדות - מגל מאבדת 7.1%

חברת ויריאנט השיקה היום את מוצר ה-eRepair, אשר משכלל את יכולת העבודה של טכנאי שטח מול לקוחות וספקי שירות. עם זאת, מניית החברה יורדת כעת ב-5.8% ל-65 סנט.

למרות שהורדת התחזיות מצד בתי ההשקעות הגדולים נגעה לסקטורים מסוימים, אין היום הבחנה וכל הסקטורים מאופיינים בירידות, לרבות אלו שנהנים ממומנטום חיובי בזמן האחרון, דוגמת ענף האבטחה. מניית מגל מאבדת 7.1% ל-9.3 דולרים, מניית בי.וי.אר מערכות יורדת ב-6.8% ל-2.3 דולרים ומניית אלסינט משילה 2.4% ל-15.6 דולר.

עוד "מככבות" במועדון היורדות מניית טריון שנופלת ב-16.4% ל-5.6 דולרים, מניית אלווריון שמאבדת 10% ל-1.8 דולרים, מניית לנאופטיקס שצונחת ב-18.8% ל-2.8 דולרים ומניית צורן שמאבדת 8.8% ל-21.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully