וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הנאסד"ק השעתה את התקנה הקובעת מחיקה מהמסחר למניות שנפלו מתחת למחיר של דולר אחד

סוכנויות הידיעות

27.9.2001 / 19:59

התקנה תושעה עד ה-2 בינואר; חברות ישראליות רבות יוכלו ליהנות ממנה, בהן בקווב, קומטאץ' וספיאנס

בורסת הנאסד"ק הודיעה על השעיית התקנה הקובעת כי חברות אשר מחיר מנייתן נפל מתחת לדולר אחד יימחקו מהמסחר. על החלטה זו דיווחה כבר ביום שלישי רויטרס. התקנה הושעתה עד ה-2 בינואר.

669 חברות בנאסד"ק נסחרות נכון להיום מתחת לדולר למניה, ורבות אחרות כבר נמחקו מהמסחר השנה לאחר שהשוק צנח. חברות הטכנולוגיה היו בין הנפגעות הקשות.

משקיפים בשוק אמרו כי השעיית התקנה היא דרך אפשרית עבור הנאסד"ק לייצב את השוק - השני בגודלו בין שוקי המניות בעולם. כך יוכל הנאסד"ק לשמור על 15% מהחברות שלו אשר נסחרות סביב מחסום הדולר.

הנאסד"ק נוהג לשלוח לחברות הודעה המדרבנת אותן לשפר את ביצועיהן אם הן נסחרות בפחות מדולר למניה במשך 30 ימים רצופים. אם חברה לא שומרת על מחיר מנייתה מעל לדולר ב-10 ימי מסחר רצופים ב-90 הימים שאחרי האזהרה, היא מקבלת הודעת מחיקה, עליה היא יכולה לערער.

מבחן מחיר המניה הפך לבעייתי בעקבות הקריסה בשוק. מקורות בשוק אומרים כי דרושים כמה מבחנים, אחרת חברות רבות ששוות 50-250 מיליון דולר בשוק ויש להן הרבה בעלי מניות, ערך סחיר גבוה והון גדול - עלולות להימחק מהמסחר.

בין חברות הטכנולוגיה הישראליות הנסחרות מתחת למחיר של דולר אחד או קרוב אליו נמצאות אראל תקשורת , בי.וי.אר טכנולוגיות , בקווב , קומטאץ' , דלתא3 , אי-סים , אינטרנט זהב , מר טלמנג'מנט , נטמנג' , רדוויו , ספיאנס וואיו .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully