וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הולך הדולר?

אלי דניאל

28.9.2001 / 13:49

פעילות מלחמתית אפשרית מצד ארה"ב ובנות בריתה צפויה להוביל לפיחות מחודש

ימי המסחר המעטים שהתקיימו בעשרת ימי התשובה שבין ראש השנה ליום הכיפורים היוו הזדמנות לפעילים לעשיית מאזן ביניים של השפעת התקפת הטרור על ארה"ב על שוק המט"ח המקומי. הרושם הכללי המתקבל מהפעילות בשוק המט"ח המקומי בשבוע האחרון הינו כי השוק "עיכל" את האירועים הבטחוניים שאירעו בארה"ב ואת השלכותיהם הכלכליות. בנוסף, פקיעת האופציות על הדולר, פקיעה אשר התרחשה ביום שלישי, השפיעה אף על התייצבות הדולר ברמה של 4.35-4.36 שקלים.

את שבוע המסחר הנוכחי החל הדולר ברמה של 4.361 שקלים, והוא מסיים אותו בירידה כוללת של כ-0.14% לרמה של 4.355 שקלים. גם החלטתו של ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל, אשר נמסרה ביום שני ולפיה ריבית הבנק לחודש אוקטובר תישאר בעינה, לא השפיעה על מגמת המסחר.

מסקירותיהם השבועיות של הגופים הכלכליים הפועלים בשוק המט"ח עולה כי חוסר הוודאות במישור הבטחוני - לאור ההסכם שהושג בפגישתם של שמעון פרס ויאסר ערפאת, והן הבינלאומי - על רקע הציפייה להתחלת המערכה כנגד הטרור, כמו גם חוסר הוודאות במישור הכלכלי, צפויים להשפיע על מגמת פניו של הדולר בשבוע המסחר הקרוב, שבוע במהלכו ימי המסחר יהיו קצרים יותר בשל חול המועד סוכות. מגמת המסחר בבורסות אירופה וארה"ב עשויה אף היא להקרין על שוק המט"ח, כאשר חזרה של שוקי ההון הללו למגמת ירידות, צפויה להוביל לפיחות מחודש בשער השקל.

כלכלני בנק לאומי מציינים, כי על רקע הפחתת הריבית המתואמת בעולם וההחרפה במצב הכלכלי ובתחזיות הכלכליות הנוגעות לישראל ולעולם, העובדה כי נגיד בנק ישראל החליט בראשית השבוע שלא להפחית את ריבית בנק ישראל לחודש אוקטובר, עשויה להצביע על חששו של בנק ישראל מהמשך הפיחות בשערו של השקל, פיחות אשר עלול להוביל להתפרצות אינפלציונית.

בלאומי מוסיפים כי אי הפחתת הריבית עשויה לתמוך בשקל בטווח הקצר, אך בה בעת היא תפגע בסיכויי הצמיחה במשק ולכן היא עלולה לכרסם בשערו של השקל בטווח הבינוני והארוך.

כלכלני גיפט, הנמנית על קבוצת אילנות בטוחה, סבורים כי המגמה הכללית הצפויה בשבוע הקרוב היא מגמה של פיחות, וזאת למרות שבשל החלטת נגיד בנק ישראל שלא להפחית את הריבית, גדלו פערי הריביות בין ישראל לאירופה וארה"ב. בגיפט צופים כי הדולר עתיד להיסחר בימים הקרובים בטווח מחירים של 4.355 שקלים עד 4.37 שקלים.

בגיפט מציינים כי הגורמים העיקריים אשר ישפיעו על המסחר בימים הקרובים כוללים את התנהגות הבורסות בשוקי אירופה ובארה"ב, פעולות אפשריות של ארה"ב ובנות בריתה לקואליציה המתגבשת כנגד הטרור והפסקת האש השברירית בין ישראל והרשות הפלשתינית עליה הוסכם במהלך השבוע החולף.

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי בשבוע הקרוב, צפוי הדולר להיסחר ברמות מחירים של 4.33 שקלים עד 4.38 שקלים. באקסלנס סבורים כי נקיטת צעדים מלחמתיים מצד ארה"ב עשויה להשפיע על שערו של הדולר, אם כי התנודתיות בשער הדולר בשל אפשרות זו, אינה צפויה להיות גבוהה.

בבנק דיסקונט צופים כי הדולר עתיד להיסחר בשבוע הקרוב בטווח שבין 4.34 שקלים לבין 4.38 שקלים. בדיסקונט מדגישים שוק המט"ח המקומי נמצא בעמדת המתנה, כאשר החברות היצואניות והספקולנטים הקטינו את היקף פעילותם. בבנק דיסקונט מציינים כי פגישת פרס-ערפאת והציפיות לפגישה נוספת בין השניים, במהלך השבוע הבא, ולרגיעה יחסית במישור הביטחוני המקומי, עשויים להשפיע על התחזקות מסוימת של השקל. בנוסף, מגמת המסחר בבורסת הנאסד"ק צפויה אף היא להקרין על אופי המסחר בשוק המט"ח, כאשר ירידות שערים בבורסה האמריקאית עשויות לגרור התחזקות של הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully