וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

10.12.2007 / 23:26

הבורסה בניו יורק ממתינה בקוצר רוח להחלטתו של הנגיד האמריקאי על גובה הריבית. דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ונאסד"ק ב-0.5%

שוק המניות האמריקאי פתח את שבוע המסחר בעליות, תוך שהוא ממתין להכרזתו של בן ברננקי, הנגיד האמריקאי, על גובה הריבית הצפויה מחר. בסיכום יום המסחר, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-13,726 נקודות ומדד נאסד"ק עלה בשיעור של 0.5% ל-2,718 נקודות. מדד S&P500 עלה ב-0.8% ל-1,516 נקודות.

כל זאת, לאחר ששוק המניות האמריקאי סגר ביום שישי שבוע שני של עליות. מדד דאו ג’ונס סיים טיפוס שבועי של 2% הודות לנתונים שהצביעו כי מצבה של כלכלת ארה"ב אינו גרוע כפי שצפו כלכלנים, ובעזרת תוכניתו של הנשיא בוש לפתרון משבר המשכנתאות. אבל נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו ביום שישי קיררו את הציפיות להפחתת ריבית בשיעור חד של 0.5%.

רוברט כרמלי, מנהל קרנות נאמנות חו"ל במגדל שוקי הון מעריך כי השוק מכופף את ידו של בן ברננקי ויגרום לו להוריד מחר את הריבית בכ-0.25%. רון אייכל, אסטרטג השווקים של אי.בי.אי, שותף לדעה זו, ולדבריו ירדו במהלך השבועיים האחרונים הציפיות להורדה של 0.5% מכ-67% ל-26% בלבד.

בזירת האנרגיה, ולאחר יום מסחר תנודתי, שב הנפט לירידות. החוזים העתידיים לחודש ינואר ננעלו בירידה של 0.4% למחיר של 87.96 דולר לחבית.

משבר הסאבפריים (אשראי שניתן ללווים בעלי כושר החזר נמוך) ממשיך להעיק על שוק ההון. ה"וול סטריט ג'ורנל" העריך הבוקר כי משבר האשראי שקול בחומרתו לכמה מהאסונות הפיננסים הגדולים להם היתה עדה ארה"ב במהלך המחצית השנייה של המאה.

הערכות ראשוניות של כלל ההפסדים מהשקעות במשכנתאות סאבפריים נעות בין 400-150 מיליארד דולר. נתון זה שקול ל-3% מהתפוקה הכלכלית השנתית של ארה"ב וזהה להפסדים שנגרמו במשבר ההלוואות והחיסכון לבנקים המסחריים בין 1986 ל-1995.

המשבר לא פסח גם על אירופה, והיום הודיע ענק הבנקאות השווייצי UBS, הבנק הגדול באירופה לפי שווי נכסים, כי ירשום מחיקות גדולות מהצפוי בסך 10 מיליארד דולר, בעקבות השקעות בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות הסאבפריים בארה"ב.

בין הישראליות בלטה מניית נייס, שהתאוששה מנפילה של 26.5% בחודש האחרון: ב-5 בנובמבר עוד ננעלה המניה מעל מחיר 40 דולר, אך ביום שישי האחרון ניתן היה כבר לרכוש אותה בפחות מ-30 דולר.

אלביט הדמיה דיווחה היום על רכישה של 80% משטח של 135 אקר בעיר צ'נאי, הודו. עלות הרכישה הכוללת הינה 135 מיליון דולר. החברה מתכוונת להקים במקום פרויקט משולב שיכלול מגורים מסחר ושטחי ספורט ופנאי.

חברת קומטאץ’ דיווחה היום רשמית, לאחר חודשים של שמועות, כי תשלב במוצריה של צ’ק פוינט, ספקית פתרונות האבטחה בתחום המחשוב, את פתרונות הגנת הדואר האלקטרוני שלה. הבוקר דיווחה כי חתמה על הסכם רישוי עם צ'ק פוינט המאפשר לצ'ק פוינט להטמיע במוצריה את טכנולוגיית אבטחת הדואר האלקטרוני מתוצרתה.

חברת פוינטר (סימול: PNTR) פירסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השלישי. על פי דיווחיה, עלו הכנסות הרבעון השלישי בשיעור של 10.3% ל-12.3 מיליון דולרים והרווח הגולמי עלה בשיעור של 6.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-4.3 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-3,000 דולר.

וריפון המשיכה את מגמת ההתאוששות שהחלה ביום שישי האחרון לאחר שבית ההשקעות ג'י פי מורגן פירסם הודעה לפיה המניה הגיעה לתחתית. להערכת בית ההשקעות, המניה, במצבה הנוכחי, מהווה השקעה טובה לטווח הארוך. וריפון נסחרת כעת לאחר שאיבדה 60% משוויה במהלך השבוע שעבר, לאחר שדיווחה על עיכוב דו"חותיה בשל טעויות חשבונאיות.

אלדין מפתחת אמצעי האבטחה האלקטרונים הודיעה היום כי מוצר ה-E-token שלה, אושר על ידי ארגון חברות אבטחת הביו-פארמה כאמצעי מאובטח לאישור זהות דיגיטלית. הארגון שהוקם ללא מטרות רווח פועל ליצירת סטנדרטיזציה בתחום אישור הזהויות הדיגיטליות בתחומי הרפואה והבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully