וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המסחר נסגר בעליות זה היום החמישי ברציפות, בהובלת מניות הטכנולוגיה והנפט; SAP עלתה ב-5.3%

עפרה שלו

28.9.2001 / 20:59

יצרניות ציוד התקשורת רשמו עליות: נוקיה עלתה ב-5.4%; אריקסון הוסיפה 6%; פיליפס עלתה ב-8.8% למרות אזהרת רווח של סוני; וודאפון עלתה ב-4.4%

המסחר באירופה נסגר בעליות שערים זה היום החמישי ברציפות, לאחר שבשבועות הקודמים רשמו המדדים רמות שפל. מניות הטכנולוגיה, הנפט והרכב משכו את המדדים לעליות. חברת התוכנה הגדולה באירופה, SAP, רשמה עלייה של 5.3% לאחר שהודיעה על רכישה חוזרת של מניותיה. מדד הפוטסי בלונדון עלה ב-2.9%; ה-CAC 40 בפאריס עלה ב-1.6%; הדקס בפרנקפורט עולה ב-2.3%.

משרד התעסוקה בצרפת פירסם היום את דו"ח האבטלה לחודש אוגוסט. אחוז האבטלה בצרפת עלה ב-1.3% לרמה של 9%, והעמיק את החשש מפני פגיעה חמורה בכלכלת אירופה.

יצרניות ציוד התקשורת רשמו עליות שערים נאות: נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, עלתה ב-5.4%. אלקטל עלתה ב-2.7%; אריקסון הוסיפה 6%; מרקוני רשמה עלייה של 7.4%.

במגזר הטלקום נרשמו עליות בהובלת וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם, שרשמה עלייה של 4.4%.

מגמה מעורבת במגזר השבבים: אינפיניון מזנקת ב-10.3%, לאחר שירדה בשבוע שעבר בעשרות אחוזים. ARM הולדינגס ירדה ב-1.6%; ST הוסיפה 9.8%.

יצרנית מוצרי האלקטרוניקה פיליפס עלתה ב-8.8% למרות אזהרת הרווח החמורה שפרסמה היום סוני.

מניות חברות הנפט רשמו עליות בעקבות עליית מחירי הנפט. BP עלתה ב-4.5%; של הוסיפה 6%. מחירי הנפט הגולמי עלו ביום השלישי ברציפות לאחר ששרי אופ"ק אמרו כי הם עשויים להקטין את תפוקת הנפט ב-0.7%, יותר מ-500 אלף חביות ביום, אם מחירי הנפט יישארו נמוכים.

מגמה חיובית במגזר הבנקים: פרודנשל עלה ב-8.8%; HSBC עלה ב-4.1%. מגמה חיובית נרשמה גם במגזרי האינטרנט, התרופות ומוצרי הצריכה.

דיימלר קרייזלר עלתה ב-4.8% לאחר שדיווחה על שיפור בביצועי קרייזלר, החטיבה האמריקאית, ברבעון השלישי. לעומת זאת, אמרה דיימלר קרייזלר כי תחמיץ את תחזית הרווח לשנה כולה, בשל ירידה בביקוש מאז מתקפת הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully