וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניות המרכיבות את מדד ה-S&P 500 רשמו ברבעון השלישי ירידה של 15% - הירידה החדה ביותר מאז 1987

עפרה שלו

28.9.2001 / 22:15

הדאו ירד ב-16%; הנאסד"ק ב-31%; את הירידות במדד הדאו ג'ונס הובילו בואינג ודיסני; בנאסד"ק בלטו אקסודוס ואקסייט@הום בירידות של למעלה מ-90%

המניות המרכיבות את מדד ה-S&P 500 רשמו ברבעון השלישי את הירידה החדה ביותר מאז 1987. אירועי הטרור במרכז הסחר העולמי ב-11 בספטמבר האיצו את הירידות, שהחלו כבר לפני 18 חודשים. מאז ה-30 ביוני איבד המדד כ-15%; מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-16%; הנאסד"ק, מדד מניות הטכנולוגיה, איבד כ-31%.

רק 101 מתוך 500 החברות המרכיבות את מדד ה-S&P רשמו עלייה. את הירידות החדות ביותר רשמו גלובל קרוסינג (סימול GX) ו-US איירווייס (סימול U), שאיבדו 80% כל אחת. עליות שערים נרשמו בקרב המניות הדיפנסיוויות, מניות הזהב ומניות התרופות. את העלייה הגדולה ביותר רשמה רייתיאון (סימול RTN), יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הצבאיים.

נאסד"ק

על החברות שבלטו בירידות חדות בנאסד"ק נמנית חברת אירוח האתרים אקסודוס (סימול EXDS) שאיבדה 92% מערכה ברבעון. אתמול הגישה החברה בקשה להגנה מפשיטת רגל. שלשום הפסיקה להיסחר ושערה האחרון הוא 17 סנט - המשקף לה שווי של 94 מיליון דולר. בשיאה היה שווי החברה יותר מ-40 מיליארד דולר.

ספקית האינטרנט אקסייט@הום (סימול ATHM) איבדה 94% מערכה. החברה מסרה לאחרונה כי קופת המזומנים שלה אינה מספיקה על מנת לסיים את השנה, ולכן, במידה שתיאלץ לשלם למלווים, היא עשויה להכריז על פשיטת רגל.

דאו ג'ונס

את הירידות במדד הדאו ג'ונס הובילה בואינג (סימול BA), יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, שאיבדה 40%. מוקדם יותר החודש הודיעה בואינג כי תפטר 20-30 אלף עובדים בחטיבת המטוסים המסחריים עד סוף שנת 2002, על רקע ציפיות לירידה חדה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה, שנפגעו קשות מהפיגוע הקטלני בארה"ב.

ענקית המדיה דיסני (סימול DIS) איבדה 37%. ביום שני, בו חודש לראשונה המסחר בוול סטריט בתום שבוע מהפיגוע הקטלני בארה"ב, בלטה דיסני בין מניות הכלכלה הישנה שהובילו את הירידות. דיסני צללה אז ב-18.4%. רשתות טלוויזיה רבות, בהן ABC של דיסני, שידרו חדשות מאתרי האסון ברציפות, ללא פרסומות, ונמנעות מלהקרין את לוח השידורים הרגיל.

דיסני, המפעילה מספר פרקי שעשועים, נפגעה גם מההאטה החדה בתיירות. מוקדם יותר השנה פיטרה 1,400 עובדים בדיסני וורלד.

מדד חברות התעופה (The American Stock Exchange Airline Index) איבד הרבעון יותר ממחצית מערכו. מגזרי המלונאות והתעופה ספגו מכה קשה בעקבות מתקפת הטרור. בתי מלון, אתרי נופש וחברות תעופה בארה"ב הודיעו בימים החולפים על הורדת מחירים ומבצעי הנחות מיוחדים, במאמץ לפתות אלפי לקוחות שביטלו את תוכניות הנופש שלהם בעקבות מתקפת הטרור. כמה בתי מלון מציעים הנחות של 20%-40% מהתעריפים הרגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully