וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יצרניות ציוד הרשתות רשמו עליות שערים חדות: סיסקו הוסיפה 8.4%; נורטל עלתה ב-6.9%

עפרה שלו

28.9.2001 / 22:47

עליות שערים נרשמו במגזרי השבבים, הנפט, הפיננסים והתוכנה; מיקרוסופט עלתה ב-2.4%; אורקל ב-4.5%; האנדספרינג צנחה ב-35%

יום המסחר האחרון ברבעון השלישי הסתיים בעליות שערים. המדדים תיקנו במעט את ההפסדים שרשמו באחד הרבעונים הקשים ביותר שידעה וול סטריט. עליות שערים נרשמו במרבית המגזרים, בהם מגזרי השבבים, הנפט, הפיננסים והתעופה. במגזר התרופות נרשמה ירידה.

היום פירסם משרד המסחר האמריקאי את נתוני צמיחת התמ"ג הסופיים. כלכלת ארה"ב צמחה ב-0.3% לעומת תחזית אנליסטים לצמיחה של 0.1%, ולעומת נתון ראשוני של 0.2%.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ירד בספטמבר ל-81.8 - רמתו הנמוכה ביותר מזה כמעט שמונה שנים - לעומת 91.5 באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד צפוי לצנוח ל-79.6. בנפרד, מדד מנהלי הרכש של אזור שיקאגו רשם עלייה, בניגוד לתחזיות.

יצרניות ציוד הרשתות רשמו עליות שערים חדות: סיסקו שירדה אתמול בעקבות הורדת תחזיות של מורגן סטנלי, הוסיפה 8.4%. נורטל עלתה ב-6.9% על אף הורדת המלצה של ליהמן ברדרס; לוסנט (סימול LU) הוסיפה 4.4%.

עליות שערים נרשמו גם במגזר השבבים: מיקרון (סימול MU) עלתה ב-5.4%. AMD (סימול AMD) עלתה ב-1.3%. אינטל התבלטה בירידה של 0.8%. יצרנית השבבים NEC (סימול NIPNY) אשר פרסמה היום אזהרת רווח והודיעה על פיטורי 300 עובדים במפעלה בקליפורניה, רשמה ירידה של 9.5%.

קולין קולאר-קוטלי, השופטת במשפט מיקרוסופט , שלחה את שני הצדדים, מיקרוסופט וממשלת ארה"ב, ל-5 שבועות של דיונים אינטנסיוויים במטרה להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. קולאר-קוטלי אמרה כי ניתן יהיה להגיע לפשרה אם כל הצדדים ינהגו, "בתום לב ובאופן רציונלי". מיקרוסופט עלתה ב-2.4%. אורקל (סימול ORCL) עלתה ב-4.5%, על רקע עליות במגזר התוכנה.

מגמה מעורבת נרשמה במניות המחשבים: יצרנית מחשבי כף היד האנדספרינג (סימול HAND) צנחה ב-35%; פאלם (סימול PALM) איבדה 5.2%. סאן מיקרוסיסטמס עלתה ב-4.6%.

מניות הנפט רושמות עליות שערים בעקבות התבטאות שר הנפט הסעודי בנוגע לאפשרות של הורדת תפוקת הנפט ב-0.7%; יותר מ-500 אלף חביות ליום. אקסון מוביל (סימול XOM) עלתה ב-2.5%.

סוני (סימול SNE), יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הביתיים השנייה בגודלה בעולם, איבדה 10.8% לאחר שקיצצה את תחזית הרווח השנתית ב-89%.

AT&T (סימול T) עלתה ב-3%. החברה הודיעה היום על כוונה לחדש את המגעים עם חברת קומקאסט (סימול CMCSK), לגבי מכירת חטיבת הטלוויזיה בכבלים, AT&T ברודבנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully