וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

11.12.2007 / 23:37

ברננקי הוריד את הריבית כצפוי ב-0.25% אך הפד הודה בהאטה כלכלית, ושלח את המדדים לירידות של כ-2%

דרמה אמיתית התרחשה במסחר בוול סטריט הערב. יום המסחר התנהל ביציבות, כאשר המדדים נסחרו בעליות קלות של עד 0.5%, ואולם אז הגיעה הודעת הבנק הפדרלי, לפיה יורדת הריבית בארה"ב ב-0.25%, והמדדים החלו ליפול בחדות. בסיכום היום, מדד דאו ג’ונס ננעל בירידה של 2.2% ל-13,427 נקודות ונאסד"ק נפל בכ-2.5% ל-2,652 נקודות. מדד S&P500 איבד כ-2.6% ל-1,477 נקודות. מדד הבנקים רשם ירידות של 4.3%.

הנפילה החדה במדדים הפתיעה לא מעט משקיעים וכלכלנים, שכן ההערכות בשוק ניבאו נכונה כי הנגיד יוריד את הריבית בשיעור של 0.25% לרמה של 4.25%. ההערכות בדבר הורדת ריבית ירדו השבוע מהורדה צפויה של 0.5% להורדה של 0.25% לאחר פרסום נתוני תעסוקה חיוביים במהלך השבוע שעבר.

בשוק העריכו כי לאור השפעותיו של משבר האשראי, לא תהיה לנגיד ברירה אלא להוריד את הריבית במשק, במטרה לספק זריקת מרץ ולעודד את השוק האמריקאי שספג מכה קשה בעקבות משבר המשכנתאות ומאידך היה חשש שמא הורדה חדה יותר תלבה שוב את האינפלציה. נראה כי הירידה נובעת מדברי כלכלני הפד, לפיהם "הנתונים הכלכליים האחרונים מצביעים על האטה בצמיחה הכלכלית, בעקבות התרחבות התיקון בשוק הדיור וירידה מסוימת בהיקף הצריכה הפרטית וההשקעות העסקיות. בנוסף, הקשיים בשווקים הפיננסיים התגברו בשבועות האחרונים".

קודם לכך, כלכלני בנק ההשקעות מורגן סטנלי העריכו היום כי כלכלת ארה"ב צפויה להיקלע למיתון קל במהלך שנת 2008. תחזית מורגן סטנלי מצטרפת לתחזית דומה שפירסם בנק ההשקעות מריל לינץ', לפיה על הבנקים המרכזיים משני צדיו של האוקיינוס האטלנטי להוריד את הריבית במדינותיהם בחדות. זאת במטרה למנוע מיתון שייגרם עקב התייקרות מחירי הנפט והמזון, הירידה במחירי הבתים בארה"ב והמחנק בשוק האשראי.

אמש הסתיים יום המסחר הראשון של השבוע בעליות שערים שבין 0.5% ל-0.8% במדדי נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500.

ענקית התקשורת AT&T הודיעה על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של 400 מיליון ממניותיה, בהיקף של 15 מיליארד דולר. כמו כן, הודיעה החברה על העלאת הדיווידינד הרבעוני שלה ב-13%.

פריגו עקפה את תחזית הרווח של המניה לשנת 2008 הפיסקלית ל-1.47-1.32 דולר למניה לעומת תחזית קודמת של 1.12 עד 1.22 דולר שניתנה לפני חודש. זאת לאחר שדקסל, חברה בת של דקסון, קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית לשיווק התרופה Omeprazole בשחרור מושהה ללא מרשם רופא במותג פרטי של רשתות הפארם. פריגו תהיה זו שתבצע את השיווק בפועל של התרופה.

אלדין, שרק אתמול הודיעה כי ארגון חברות אבטחת הביו-פארמה אישר את מוצר ה-eToken מתוצרתה, כאמצעי מאובטח לאישור זהות דיגיטלית, הודיעה הבוקר על עסקה עם חברת התעופה קונטיננטל איירליינס. במסגרת העסקה תספק החברה למעלה מ-1,000 יחידות של eToken לעובדי החברה.

נייס הודיעה כי קיבלה הזמנת המשך המוערכת במיליוני דולרים למכירת מערכות הקלטה, המותאמות לטלפוניית אינטרנט, לבנק גדול באסיה. אמש זינקה המניה בכ-3% והחזירה מעט סומק ללחיי המשקיעים, לאחר שאיבדה כ-26% משוויה בחודש שקדם לכך.

גילת לוויינים דיווחה כי תספק שירותי תקשורת לוויינים לענקית התקשורת האוסטרלית אופטוס. במסגרת העסקה תסייע גילת לחבר לרשת מהירה אזורים באוסטרליה שעד כה לא ניתן היה לספק להם תקשורת אינטרנט במהירות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully