וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2001 עתידה להיות הגרועה ביותר מזה כעשור - במספר ההנפקות הראשוניות שבוצעו בה

סוכנויות הידיעות

29.9.2001 / 13:03

חודש ספטמבר היה הראשון בו לא נרשמה אף הנפקה בארה"ב מאז אפריל 1976; ביום רביעי הקרוב תונפק גיוון אימג'ינג הישראלית

שנת 2001 עתידה להיות השנה הגרועה ביותר, מזה לפחות עשור, במספר ההנפקות הראשוניות שבוצעו בה.

עד כה בוצעו 64 הנפקות ציבוריות ראשוניות בלבד השנה, ובנקי השקעות חוזים כי הירידה במספר ההנפקות תימשך ברבעון הרביעי, בעקבות המשך הירידה במחירן של המניות אחרי התקפת הטרור על ארה"ב.

שנת 2001, שהיתה בלאו הכי שנה שחורה עבור בנקי ההשקעות המשמשים כחתמים להנפקות, הפכה עוד יותר גרועה עם פיגועי הטרור החודש, שהובילו לכך שלא נרשמה כל הנפקה במהלכו. חודש ספטמבר הוא החודש הראשון מאז אפריל 1976 בו לא נרשמה הנפקה ציבורית בארה"ב.

מאז ה-11 בספטמבר - תאריך פיגועי הטרור בניו יורק, וושינגטון ופנסילווניה - עשר חברות לערך משכו את בקשתן לביצוע הנפקה ראשונית וחברות נוספות הודיעו על עיכוב בהנפקה.

שנת 2001 עתידה להיות החלשה ביותר במספר ההנפקות שבוצעו בה מאז 1990 וייתכן אף שתהיה הגרועה ביותר מאז 1982.

השפל הכלכלי ניזון מהצניחה במחירי המניות, במיוחד מאלה של מדד הנאסד"ק, המשמש לרוב כאינדיקציה להיקף ההנפקות החדשות, שירד ב-60% משיאו במארס 2000.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס מתכוון לבצע את ההנפקה הראשונית מאז ה-13 באוגוסט, ביום רביעי בשבוע הבא. המדובר בהנפקה של גיוון אימג'ינג הישראלית, המפתחת כמוסת וידיאו בשם M2A, המאפשרת למפות את המעי הדק של החולה לכל אורכו באמצעות מצלמה זעירה, המשדרת תמונות צבעוניות של האזור.

על בעלי המניות בגיוון אימג'ינג נמנים דסק"ש , המחזיקה ב-36% במישרין ודרך אחזקתה באלרון , ורפא"ל, דרך חברת הפיתוח שלה, RDC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully