וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

12.12.2007 / 23:29

יום לאחר פרסום גובה הריבית, עלה הנאסד"ק ב-0.8%, וה דאו ג’ונס רשם עלייה של 0.4%. עליות במרבית המניות הישראליות הבכירות

יום לאחר פרסום הודעת הבנק המרכזי של ארה"ב בנוגע לגובה הריבית במשק, עולים המדדים המובילים בארה"ב. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8%, מדד דאו ג’ונס רושם עלייה של 0.4%. עליות שערים נרשמות במרבית המניות הישראליות הבכירות. נייס עולה ב-2.8%, וצורן רושמת עלייה של 2.5%.

מדד הבנקים יורד ב-1.7% לאחר שמנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, הזהיר היום כי תוצאותיו של הבנק השני בגודלו בארה"ב לרבעון הרביעי צפויות להיות מאכזבות בעקבות ירידה בהכנסות ומחיקות נוספות שרשם הבנק על רקע השקעות בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות והמשבר בשוקי האשראי העולמיים. גישה דומה הציג היום גם קן תומפסון, מנכ"ל ואקוביה, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, שאמר היום כי הבנק צפוי לרשום מחיקות בסך מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007, סכום כפול מכפי שהעריך הבנק בעבר.

דו"ח המסחר הבינלאומי שפורסם היום מצביע על הרחבת הפער בין היבוא ליצוא לארה"ב לפער שלילי של 57.8 מיליארד דולר. הדו"ח סוקר את הפערים בין היבוא והיצוא של סחורות ושירותים בארה"ב. הרחבת הפער משקפת גידול משמעותי ביבוא לארה"ב. הסיבה העיקרית להרחבת הפער, על פי הדו"ח, היא הזינוק ביבוא הנפט לארה"ב במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר.

במקביל לדו"ח המסחר, פורסם היום גם דו"ח היבוא והיצוא, אשר בוחן את ההבדלים במחירים בין הסחורות שיוצרו בארה"ב ונמכרו ליצוא ובין הסחורות שיוצרו מחוץ לארה"ב ונמכרו בארה"ב. הדו"ח מראה פער של 2.7% בין המחירים, עלייה שעולה על הציפיות שעמדו על פער של 2% בלבד.

הכרזתו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, על הורדת הריבית בארה"ב ב-0.25% הפילה אתמול בחדות את שוקי המניות של וול סטריט לאחר מסחר יציב במרבית היום. יום המסחר נסגר בירידות שערים חדות של 2.5%-2.2% במדדי נאסד"ק ודאו ג’ונס.

נטמנג’ מזנקת לאחר שהודיעה על הסכמתה להירכש על ידי חברת חברת התוכנה רוקט בכ-69 מיליון דולר. מחיר הרכישה שסוכם גבוה ב-95% מהמחיר בו נסגר המסחר במניה אמש.

אלן גרינספאן, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר טען הבוקר, במאמר שהתפרסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי לא ניתן היה למנוע את משבר האשראי. עם זאת, העריך גרינספאן כי המשבר הנוכחי יגיע לסיומו עם עצירת הירידה במחירי הדיור בארה"ב, ומעריך כי לאחר תקופת הסתגלות, כלכלת ארה"ב והעולם יחזרו למצבן הרגיל.

דבריו של גרינספאן מקבלים חיזוק מחבר מועצת המנהלים של הבנק המרכזי של אירופה, ויטור קונסטנסיו אשר אמר הבוקר בראיון לעיתון הפורטוגזי "דייריו אקונומיקו" כי משבר הנזילות ימשיך להשפיע על השווקים הפיננסים ב-2008 ועלול להוביל להתהדקות של תנאי האשראי.

הנפט הגולמי עולה ממשיך בהתחזקותו זה היום השני. הנפט נסחר כעת בעלייה חדה של 2.25 דולרים למחיר של 92.25 דולר לחבית.

חברת ג’נרל אלקטריק נסחרת היום לאור הודעתו של יו"ר ומנכ"ל החברה, ג'ף אימלט, לפיה החברה צופה לעלייה של לפחות 10% ברווחים בשנת 2008 למרות ההאטה בכלכלת ארה"ב. לדבריו, החברה מצפה לייצר ב-2008 הכנסות של כ-195 מיליארד דולר, עלייה של 15%-10% לעומת 2007.

ענקית הנפט אקסון מובייל, הודיעה על תוכניותיה להקים טרמינל צף להפקת גז טבעי מול חופיה של ניו ג'רזי.

מניית ענקית התקשורת AT%T מזנקת היום לאחר שבית ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את מחיר היעד למניית החברה ב-8% ל-54 דולר.

אלביט מערכות נסחרת היום בהשפעת זכיית החברה הבת האמריקאית, טלה-קום, במספר חוזים מטעם משרד ההגנה האמריקאי לאספקת מגברי הספק UHF לתקשורת לוויינים. היקף ההזמנות מוערך בכ-13 מיליון דולר.

אלווריון, יצרנית מערכות ה-WiMAX הודיעה על עסקה לפריסת מערכותיה של ספקית הסלולר הצרפתית אטיטיוד. לא נמסר היקף העסקה.

מטאלינק, ספקית פתרונות התקשורת הודיעה כי צביקה שוכמן מנכ"ל החברה רכש במהלך החודשיים האחרונים 120 אלף ממניות החברה. המניות נרכשו בשוק החופשי ובהתאם למדיניות החברה.

בנק ההשקעות מריל לינץ' חתך את ההמלצה למניית פריגו מ"קנייה" ל"נייטרלי" לאחר שהמניה זינקה ב-48% תוך חודשיים.

סרגון, הודיעה כי חתמי החברה החליטו לממש את האופציות שנתנו להם ולרכוש 990 אלף מניות של החברה במחיר ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully