וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

13.12.2007 / 23:31

מדד נאסד"ק יורד ב-0.9% ומדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.5%. הסיבה: חששות מפני התחזקות האינפלציה בארה"ב

אינפלציה גבוהה במחירים הסיטוניים וגידול מפתיע במכירות הקמעוניות בארה"ב, מעלים היום חששות מפני התחזקות האינפלציה בארה"ב, אשר תקשה על הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולהוריד את הריבית. שוק המניות האמריקאי מגיב לחדשות בירידות שערים, אותן מובילות מניות הפיננסים והנדל"ן המניב.

מדד נאסד"ק יורד ב-0.9%, מדד דאו ג’ונס מאבד 0.5% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.7%. בשוק הסולידי יורדים מחירי איגרות החוב והתשואה על האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עולה ב-0.086% ל-4.162%.

הירידות במדדים נובעות בעיקר מחשש המשקיעים עקב שלל נתוני מקרו שליליים, שפורסמו היום. הנתונים השליליים מעלים את הסבירות לאינפלציה, אשר עשויה למנוע מהבנק הפדרלי להמשיך ולהוריד את הריבית.

בין הנתונים החשובים שפורסמו היום ניתן למצא את מדד המחירים ליצרן (PPI) לנובמבר בארה"ב, שהראה עלייה של-3.2% - השינוי החד ביותר מאז נרשמה עלייה של 3.5% באוגוסט 1973. זאת, הודות לשיאים החדשים אליהם הגיעו מחירי הנפט, מסר משרד העבודה האמריקאי.

עוד פורסם כי מספר תביעות האבטלה הראשונות נפל ב-7,000 בשבוע שהסתיים ב-8 בדצמבר, והסתכם ב-333 אלף, מספר נמוך מציפיות האנליסטים בוול סטריט שעמד על 335 אלף תביעות אבטלה ראשונות. הכלכלנים עוקבים מקרוב אחר נתון תביעות האבטלה, משום שהוא הסממן העיקרי להאטה במשק.

במקביל לפרסום מחירי היצרנים, פורסם הבוקר גם דו"ח המכירות הקמעוניות, אשר סוקר את ההוצאות של הציבור האמריקאי על רכישה של מוצרים קמעוניים. המכירות הקמעוניות בארה"ב בנובמבר עלו יותר מהצפוי, ב-1.2%, בעוד הקונים בעונת החגים מתמודדים עם מחירי האנרגיה הגבוהים ועם השלכות המיתון בשוק הדיור. לא כולל מכירות מכוניות, המכירות הקמעוניות הוסיפו 1.8%.

מחר צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן ודו"ח הייצור התעשייתי. ההערכות בשוק צופות עלייה של 0.7% במדד המחירים לצרכן ועלייה של 0.1% במדד היצור התעשייתי. עם זאת, לאור המדד הגבוה היום, עשוי גם המדד מחר להפתיע לרעה.

אמש הכריז הבנק הפדרלי של ארה"ב על שיתוף פעולה בינו לבין ארבעה בנקים מרכזיים אחרים, להזרמת נזילות לשווקים הפיננסיים. שיתוף הפעולה נועד לסיים את משבר האשראי, המאיים לדרדר את כלכלת ארה"ב למיתון ולהאט את הצמיחה העולמית.

במסגרת התוכנית, יזרים הבנק הפדרלי נזילות לשווקים באמצעות מכירה פומבית, בה יציע למוסדות פיננסיים כספים כנגד שורה של ערבונות - שישמשו כפיקדון להלוואות בריבית הניכיון, אותה הוריד הבנק אמש לרמה של 4.75%.

סקירת וול סטריט של אוהד ארגמן מבית CIBC

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, התייחס להכרזתו של הבנק הפדרלי ואמר כי הביטחון לגבי הבנתו של הבנק הפדרלי את משבר האשראי מתגבר, על רקע תוכנית הבנקים המרכזיים להזרמת נזילות.

לדברי גרוס, תוכנית הנזילות, שתחל ביום שני, היא צעד גדול לקראת הורדת הריבית על משכנתאות אמריקאיות לפירעון בטווח של 30 שנה.

מניית ליהמן ברדרס סובלת מסנטימנט שלילי, לאחר שבנק ההשקעות פירסם תחזית הצופה נפילה של 17% בהכנסות. עוד דיווח בנק ההשקעות כי הכנסותיו ברבעון הרביעי ירדו ל-4.39 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 4.53 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2006.

הדיווח של ליהמן ברדרס, משפיע לרעה גם על בנקי השקעות נוספים, ובראשם מריל לינץ’ ומורגן סטנלי. מדד הברוקרים ובנקי ההשקעות יורד ב-2.7%.

ביוג’ן איידק, אחת מחברות הביוטכנולוגיה הגדולות בעולם, ומתחרתה של טבע מתחום התרופות לטרשת נפוצה, נסחרת בירידות חדות לאחר שלא הצליחה לקבל הצעות רכישה מקונים פוטנציאלים. עקב כך, הודיעה ביוג'ן איידק כי תמשיך לפעול כחברה עצמאית.

בקרב המניות הישראליות, נסחרת היום חברת סייפן על רקע הודעתה על פתיחה מחדש ותיקון של הסכם המיזוג עם חברת ספאנשן (סימול: SPSN), בניסיון לחזק את התמיכה לקראת האסיפה בשבוע הבא. בעלי המניות צפויים לקבל תוספת של 31.4 מיליון דולר במזומן. ספאנשן מאבדת 3.2% בעקבות ההודעה.

עסקת המיזוג בין שתי החברות עמדה בסימן שאלה, לאור הירידה המתמשכת במחירי המניה של ספאנשן, אשר היוו חלק מהתמורה אותה היו אמורים לקבל בעלי המניות של סייפן בעקבות המיזוג.

בית ההשקעות קאופמן ברדרס החל לסקר את ענקית הבילינג, אמדוקס בהמלצת "החזק".

חברת סלקום הודיעה היום כי מספר מועצות איזוריות וועדות תכנון החלו לבחון את זכאותה של החברה לקבל היתרי בנייה לאנטנות של החברה. בהודעת החברה נאמר, כי הגופים החלו לבדוק את בקשותיה של החברה לקבלת היתרי בנייה במסגרת תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 36), ובחלק מהמקרים סירבו לאשר לחברה את היתרי הבנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully