וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

18.12.2007 / 23:03

מדד נאסד"ק עולה ב-0.8% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.4%. עליות מתונות בפתיחת המסחר על רקע תחזית חזקה של אדובי סיסטמס

לאחר יומיים של ירידות חדות, בהן איבד שוק המניות האמריקאי כ-3% מערכו, מתאפיין היום המסחר בתנודתיות רבה. עליות מתונות בפתיחת המסחר על רקע תחזית חזקה של אדובי סיסטמס, התחלפו בהמשך היום לירידות בשיעור דומה. עם זאת, בהמשך שבו המדדים לטפס בהובלת מניות התוכנה והחומרה למחשבים.

מדד נאסד"ק עולה ב-0.8%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.4% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.5%. בשוק הסולידי עולים מחירי איגרות החוב הממשלתיות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.083% ל-4.11%.

ביומיים האחרונים איבדו המדדים המובילים בין 2.6% ל-3.5% בתגובה לעלייה חדה במחירים הקמעוניים והסיטוניים בארה"ב, והאפשרות שהאינפלציה במחירים תקשה על הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולהפחית את הריבית במטרה להקל על מחנק האשראי בשוק הפיננסי. בינתיים, מצביעים החוזים העתידיים על סבירות גבוהה של 84% להפחתה של הריבית הפדרלית ברבע אחוז נוסף לרמה של 4%.


הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הזרים הבוקר הלוואות בהיקף חסר תקדים של יותר מחצי טריליון דולר למערכת הבנקאית ביבשת, בניסיון להקל על מחנק האשראי. הבנק הזרים ל-390 בנקים ביבשת הלוואות בסך 501.5 מיליארד דולר למשך שבועיים בריבית ממוצעת של 4.21%. ריבית הבסיס של הבנק המרכזי של אירופה עומדת על 4%.

פרסום נתוני התחלות הבנייה בארה"ב עוד לפני תחילת המסחר, הראה כי שוק הדיור ממשיך להאט. בחודש שעבר ירדו התחלות הבנייה בארה"ב בעוד 3.7% לקצב שנתי של 1.187 מיליון יחידות דיור בשנה. במקביל, ירד קצב מתן היתרי הבניה החדשים ב-2.2% לרמה של 1.152 מיליון יחידות דיור בשנה.

אדובי נהנת מביקוש לתוכנות פלאש

אדובי סיסטמס (סימול: ADBE), היצרנית הגדולה בעולם של תוכנות לעיצוב גרפי, דיווחה על גידול 21% ברווח הנקי ל-222.2 מיליון דולר וסיפקה תחזיות טובות מהצפוי בשל הביקוש לתוכנות פלאש. בתגובה, העלה דויטשה בנק את ההמלצה לאדובי ל"קנייה", מ"החזק". אדובי עולה ב-3.5%.

בנק ההשקעות הגדול בעולם, גולדמן סאקס עקף ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2007 את התחזית הממוצעת בשוק עם עלייה של 2% ברווח הנקי ל-3.22 מיליארד דולר. אולם חששות בנוגע לאיכות הרווחים גוררים היום את מניית הבנק לירידות. במקביל, ציין סמנכ"ל הכספים של הבנק, דיויד ויניאר, כי הוא עדיין זהיר בנוגע לתחזית בטווח הקרוב.

סקירת וול סטריט של איתי ברקן מבית CIBC

"וול סטריט ג'ורנל" פירסם הבוקר כי אפל נמצאת במגעים מתקדמים עם שתי מפעילות סלולר מובילות ביפאן במטרה לשווק במדינה את מכשיר ה-iPhone מתוצרתה.

בסט ביי (סימול BBY), קמעונית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, עקפה ברבעון השלישי את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 52% ברווח הנקי ל-228 מיליון דולר. החברה גם העלתה את תחזית הרווח לשנה כולה. מניית בסט ביי יורדת כעת ב-1.5%.

ישראליות: טבע מתאוששת

בנק אוף אמריקה החל לסקר את פעילותה של טבע, היצרנית הגדולה בעולם של תרופות גנריות (תרופות חיקוי), עם המלצת "קנייה" למנייתה, וצירף מחיר יעד של 55 דולר. בבנק אוף אמריקה מאמינים, כי גודלה הרב של שטבע הופך אותה ליצרנית הגנרית היחידה שיכולה להמשיך ולהרוויח גם ממוצרים גנרים שמשווקים בשוק כבר זמן רב.

מניית ורינט בלטה בזינוק חד וללא סיבה מוסברת, לאחר קריסה של 61% מתחילת השנה. ורינט, שרכשה במאי השנה את מתחרתה וויטנס ב-950 מיליון דולר במזומן, נסחרת כיום לפי שווי של כ-490 מיליון דולר בלבד.

מניית חברת ציוד התקשורת סרגון התאוששה מנפילה של 14.7% שרשמה אתמול. ייתכן שהנפילה מאמש קשורה להמלצת מכירה שהעניק לאחרונה בית ההשקעות פריזמה לסרגון ואשר פורסמה אתמול באתר TheMarker.

היום נהנתה סרגון מסנטימנט חיובי, לאחר שבית ההשקעות האמריקאי פריס בייקר ווטס העלה לה את ההמלצה ל"קנייה", מ"נייטרלי", בתוספת מחיר יעד של 13 דולר.

קונסורציום בהשתתפות אורמת טכנולוגיות סגר את העסקה הגיאותרמית הגדולה בהיסטוריה. הקונסורציום השלים סגירה של הפרויקט להקמת תחנת כוח גיאותרמית בהספק של 340 מגה וואט בצפון האי סומטרה שבאינדונזיה. היקפו הכספי של הפרויקט הוא 800 מיליון דולר.

מפעילת הסלולר סלקום הודיעה על ביטול התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה וכנגד שאר חברות הסלולר בנוגע לשיטת החיוב על פי דקות של החברות.

האנליסט עמית חזן מבית ההשקעות CIBC העריך כי חברת אומריקס תכה את תחזיות השוק ברבעון הרביעי, מאחר שתוכל להכיר בהכנסות ממשלוח מוצר ה-IVIG לממשלת יוון, שנתקע לפני חצי שנה במשרדי המכס שם והביא לאזהרת רווח ברבעון השני. המשלוח יגדיל את הכנסות החברה ב-3 מיליון דולר ברבעון הרביעי ולהערכת חזן יתרום לעליית הרווח למניה ב-4 עד 6 סנטים.

גילת השלימה את השלב הראשון באספקת מערכת לתקשורת לוויינית עבור Vivo, מפעילת הסלולר הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. המערכת תשמש לאספקת שירותי תמסורת לוויינים לאתרי תחנות בסיס סלולאריות הפועלות בטכנולוגיית רשת מסוג GSM.

דלק US דורגה כאחת מהמניות המומלצות לשנת 2008 בענף הקמעונות האמריקאי על ידי בית ההשקעות האמריקאי, וויליאם בלייר. החברה דורגה ביחד עם ענקיות קמעונאות אמריקאיות וביניהן וול-מארט וסטארבקס.

אמדוקס הטמיעה מערכות תומכות (OSS) תפעול אצל מפעילת הסלולאר הגדולה באוקראינה, קייבסטאר, תמורת מיליוני דולרים בודדים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully