וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': 2008 תהיה שנה קשה לבנקים

טל לוי

19.12.2007 / 12:21

מעריכים כי עמלות ההפצה יכסו בקושי מחצי מדמי הניהול שגבו הקרנות, ומעניקים המלצת "נייטרלי" לרוב המניות במגזר הבנקאות

בבנק ההשקעות מריל לינץ' שיחררו הבוקר תחזית קצרה ל-2008 ובראש תחזית בינונית למדי לסקטור הבנקים. במריל מותירים המלצת "נייטרלי" על כל הבנקים למעט בנק שזוכה להמלצת "קניה" עם מחיר יעד של 11 שקל למניה - גבוה בכ-16% ממחירה הבוקר.

הסיבה לשנה הקשה שצפויה לעבור על הבנקים היא שישראל עדיין נאבקת כדי למצוא את מקומה בין שוק מתעורר לשוק מפותח כך שהבנקים הישראלים ייתקלו בתחרות הולכת וגדלה מול גופים חוץ בנקאיים שנהנים מפיקוח נמוך יותר. בראש הגופים הללו נמצאות חברות הביטוח. במריל לא צופים שהתשואה להון תגדל השנה והיא צפויה להשאר סביב 13%-14%.

בנק צפוי להמשיך וללקק את פצעי ההפסדים שנגרמו לו כתוצאה מהשקעה באגרות חוב מגובות נכסים והוא ימשיך להרחיב את פעילות ההשקעות מעבר לים בהיקף מוערך של מיליארד דולר. בבנק ימשיכו להמתין לרוכש ובנק ימשיך לשפר את תמהיל הלקוחות שלו אולם ייתקל בקשיים בשל התחרות.

זוהי השנה הראשונה בה יפעלו כל הבנקים ללא אחזקה בקרנות הנאמנות ובמריל סבורים כי העמלות שגובים הבנקים עבור הפצת קרנות הנאמנות יכסו בקושי מחצית מדמי הניהול שגבו הבנקים בעבר. גם היעוץ הפנסיוני לא צפוי לתרום רווחים משמעותיים לפחות עד תחילת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully