וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן כי"ל ינפיק בימים הקרובים בחו"ל אג"ח ב-50-70 מיליון דולר

הארץ

30.9.2001 / 7:16

ההחלטה התקבלה למרות המצב, על פי המלצת בנק ההשקעות מריל לינץ

מאת אורה קורן

בסוף השבוע החליטה הנהלת קונצרן כימיקלים לישראל (כי"ל) לבצע כבר בימים הקרובים את הנפקת האג"ח המתוכננת בהיקף של 50-70 מיליון דולר; האג"ח להמרה לטווח ארוך (5 שנים ומעלה) יונפק למשקיעים מוסדיים בחו"ל. בהתאם להצלחת ההנפקה, יוחלט אם לבצע הנפקת אג"ח גם למשקיעים מוסדיים ישראליים.

בישיבה שנערכה בסוף השבוע בלשכתו של מנכ"ל כי"ל, עקיבא מוזס, בהשתתפות ראשי כי"ל וראשי בנק ההשקעות מריל לינץ (שיבצע את ההנפקה), הוחלט על ביצוע המהלך כבר בימים הקרובים.

ראשי מריל לינץ הבהירו כי אפשר להנפיק כעת בשל התגברות העניין בחברות הכלכלה הישנה, על רקע קריסת מניות ההיי-טק בשנה החולפת, ולאור ירידת הריביות בעולם. נראה שמריל לינץ מניחה כי גם אווירת חוסר הוודאות, בעקבות הפיגועים שהתרחשו ב-11 בספטמבר בארצות הברית, לא תפגע בסיכויי ההנפקה. קונצרן כי"ל עוסק בהפקה ואספקה של פוספטים ואשלג, ונחשב לאחד הספקים העולמיים בתחום.

לפני כחצי שנה הודיעה החברה לישראל, החברה האם של כי"ל, על תוכנית לגיוס 250-200 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות, עבור החברה לישראל וכי"ל. הגיוס לכי"ל תוכנן לצורך מימון תוכניות ההתרחבות של הקונצרן בישראל, ולרכישת חברות בחו"ל. תוכנית ההנפקה אמורה להחליף תוכנית קודמת לגיוס 100 מיליון דולר בהנפקת אג"ח בלונדון, שאושרה על ידי דירקטוריון החברה לישראל ב-99' - אך לא יצאה לפועל נוכח תנאי השוק.

כי"ל סיים את הרבעון השני של 2001 בהכנסות של 414.7 מיליון דולר; הרווח הסתכם ב-22 מיליון דולר, לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2000. במחצית הראשונה של השנה היו הכנסות כי"ל 850 מיליון דולר, והרווח הסתכם ב-40 מיליון דולר, לעומת 56 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2000.

דובר כי"ל סירב להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully