וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

20.12.2007 / 23:35

מדד נאסד"ק עלה ב-1.5% ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3%. דו"ח התוצר המקומי הגולמי הראה כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה של 4.9%

בסיומו של יום מסחר הפכפך עברו המדדים לעליות שערים חדות בהובלת מניות האינטרנט. מדד נאסד"ק עלה ב-1.5% ל-2,640 נקודות מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ל-13,246 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.5% לרמה של 1,460 נקודות. בשוק הסולידי עלו מחירי איגרות החוב הממשלתיות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% ל-4.03%. מדד מניות האינטרנט של בנק ההשקעות מורגן סטנלי הוביל את העליות והוסיף 1.8%.

דו"ח התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) בארה"ב שפורסם היום הראה כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה של 4.9% ברבעון השלישי של 2007 לעומת התקופה המקבילה. זוהי הצמיחה החדה ביותר בכלכלת ארה"ב זה ארבע שנים. בחישוב נומינלי, צמח התמ"ג האמריקאי ב-6%. עם זאת, מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב, של חברת קונפרנס בורד, ירד ב-0.4% בנובמבר - מעל לתחזיות הכלכלנים לירידה של 0.3%.

לפי נתוני ענקית המשכנתאות פרדי מאק, הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, שנה הריבית הנחשבת כסטנדרטית למשכנתאות בארה"ב, עלתה בשבוע שעבר ל-6.14% לעומת 6.11% בשבוע הקודם.

דו"ח דרישות האבטלה שפורסם היום הראה עליה במספר דורשי האבטלה מ-333 אלף איש ל-346 אלף במהלך השבוע שמסתיים ב-8 בדצמבר.

פעילות הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב התכווצה בחודש דצמבר לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל 2003, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה ירד החודש לרמה של מינוס 5.7 לעומת 8.2 בנובמבר. הירידה היתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות כלכלנים אשר צפו ירידה מתונה של המדד לרמה של 6 (נתון גבוה מ-0 מעיד על התרחבות בפעילות הייצור, בעוד שנתון נמוך מרמה זו מצביע על התכווצות של הפעילות).

למרות נתוני המקרו המעורבים בארה"ב התחזק היום הדולר מול היורו והוסיף קרוב ל-1% מול הליש"ט ל-1.9821 דולר

הריבית הבין-בנקאית באירופה נפלה זה היום השלישי ברציפות, בשל הזרמת הכספים על ידי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) למערכת הפיננסית באירופה, במטרה להתמודד עם המחנק בשוק האשראי. הריבית הבין-בנקאית על הלוואות לשלושה חודשים ירדה ב-0.02%, ל-4.79%. הריבית הבין-בנקאית על הלוואה לתקופה של חודשיים ירדה ב-0.05% ל-4.73%.

מניית ענקית התוכנה אורקל, נסחרה על רקע פרסום דו"חותיה אמש. הדו"חות החיוביים הצביעו על עלייה חדה מהצפוי של 35% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים, על רקע מכירות חזקות של תוכנותיה העסקיות של החברה.

דו"חות חיוביים נוספים גם ליצרנית ביגוד הספורט הגדולה בעולם נייקי (סימול NKE), שרשמה זינוק של 10% ברווחי הרבעון הרביעי והביסה את תחזיות האנליסטים על רקע ביקוש אמריקאי חזק לציוד ההנעלה שלה בשילוב עם ביקוש ער למוצריה מעבר לים. מניית החברה עלתה בשיעור של 3.4%.

בנק ההשקעות בר סטרנס פירסם היום את דו"חותיו לרבעון הרביעי. בנק ההשקעות דיווח, לראשונה בהיסטורית החברה, על הפסד של 854 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת רווח של 563 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006.

בנקי ההשקעות ממשיכים לרכז עניין. מורגן סטנלי וליהמן ברדרס הם בין המועמדים שהגישו הצעת רכש עבור ענקית הבנייה היפאנית, דאייטו טרסט קונסטרקשן. הרכישה, אם תצא לפועל, עשויה להסתכם במיליארדי דולרים. גורמים נוספים המעוניינים ברכישת החברה הן גולדמן סאקס וחברת ההשקעה הפרטית אטוס קפיטל.

ענקית השילוח פדקס (סימול FDX) פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני. החברה הציגה ירידה של 6% ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פדקס, שמתמחה בשילוח מכתבים וחבילות ברחבי העולם, מהווה אינדיקטור להערכת פעילות הכלכלה האמריקאית. מניית החברה איבדה בתגובה כ-1%.

בסופו של הליך בן מספר חודשים אישרה היום נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב את רכישת חברת הפרסום המקוון דאבל קליק על ידי ענקית מנועי החיפוש גוגל. עם זאת, גוגל עדיין זקוקה לאישור הרגולטור האירופי, אשר התחייב להשלים את בדיקת העסקה עד תחילת אפריל.

מניית ענקית הייעוץ אקסנצ'ר (סימול ACN) עלתה ב-6.8% במסחר בוול סטריט לאחר הודעתה על זינוק של 25% ברווח הרבעוני ל-501 מיליון דולר.

מפעילת הסלולר פרטנר הודיעה על הסכם עם יצרנית ציוד הסלולר אריקסון להחלפת ציוד הדור השלישי, הרחבתו, ותחזוקה של המערכות שיותקנו. בנוסף, חזר אמש בית ההשקעות אי.בי.אי. על המלצתו "קנייה" למניית החברה בישראל והעלה את מחיר היעד בישראל ל-92 שקל. מניית החברה איבדה כ-1.8% ל-20 דולר.

בהמשך להמלצת הקנייה מצד בנק ההשקעות ליהמן ברדרס אתמול, המשיכה מניית ורינט לטפס.

מניית ג'קדה (סימול JCDA) המייצרת תוכנות אינטגרטיוויות לשיפור מערך שירות לקוחות במוקדים טלפוניים הודיעה על מכירת פעילות האינטגרציה ל-Software AG ב-26 מיליון דולר; תישאר עם תחום התוכנות למוקדי שירות.

מניית חברת התוכנה NetSuite (סימול N) של לארי אליסון זינקה ב-25% ביום המסחר הראשון בוול סטריט לאחר שגייסה 161 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO). החברה מספקת לעסקים בינוניים וקטנים תוכנות לפי דרישה, אותן הן יכולות להוריד באינטרנט, ולהשתמש בהן כדי לנהל את עסקיהן.

בעלי המניות של חברת סייפן אישרו היום בשעה 16:00 את מכירת החברה לספנשן. 96% מהמצביעים, שייצגו 76% מכלל בעלי המניות תמכו במכירת החברה.

חברת קומפיוג’ן חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התרופות השוויצית רוש (ROCHE), בזיהוי שונות גנטית, ככלי לחיזוי תגובה לתרופות לטיפול בדלקת פרקים ראומטית. מדובר במחלה דלקתית כרונית, בה מערכת החיסון תוקפת פרקים ורקמות בגוף. ההסכם בין החברות מכסה זיהוי, אימות ומתן רישיון מסחור.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully