וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית תגביל החל מ-2012 את כמות הגזים הרעילים שפולטים מטוסים ביבשת

הדר תדמור

21.12.2007 / 8:56

לפי הנציבות, תעשיית התעופה אחראית ל-3% מכלל הגזים הרעילים הנפלטים; ארה"ב הודיעה כי תילחם בהחלטה



הנציבות האירופית החליטה להגביל את כמות הפחמן הדו חמצני הנפלט ממטוסים, ולאכוף את ההגבלות החדשות על חברות התעופה באירופה החל משנת 2012. זאת, במטרה להילחם בתופעת פליטת הגזים הרעילים לאוויר ובשינוי האקלים בעולם.



הנציב האירופי לענייני איכות הסביבה, סטראוורטס דימאס, אמר כי יש להצהיר אל כוונת הנציבות לאכוף את החוק, למרות ששרי הפרלמנט של האיחוד האירופי היו מעוניינים שהאיחוד יאכוף את ההגבלות כבר מ-2011.



שרי הסביבה של האיחוד האירופי החליטו, כי כמות הגזים הרעילים שיוכלו מטוסים לפלוט תהיה שווה לממוצע ב-2004-2006.



דימאס אמר כי תעשיית התעופה אחראית ל-3% מכלל פליטות הגזים הרעילים לאוויר. לטענתו, תעשיית התעופה הכפילה את כמות הגזים הרעילים שהיא פולטת מאז שנות ה-90, ואם לא יעשה צעד להגביל את כמות הגזים, היא תוכפל בשנית עד שנת 2020.



לחברות התעופה יהיו 2 דרכים להתמודד עם הקיצוץ בכמות הגזים הרעילים המותרת לפליטה. הראשונה היא שימוש בטכנולוגיות המגבירות את יעילות ניצול הדלק ופולטות פחות גזים. עלויות טכנולוגיות אלה יקרות יחסית. הדרך השנייה היא לקנות אשראי זיהום מחברות אחרות.



ארה"ב מתנגדת לרעיון להגביל את כמות הפחמן הדו חמצני שפולטים מטוסים, ואיימה להילחם בהחלטה זו בבית משפט.



בתעשיית התעופה חוששים כי החוק החדש של האיחוד האירופי עלול לגרום לחלק מהחברות לפשוט רגל, בשל העלויות הגבוהות של הטכנולוגיה לצמצום פליטת הגזים הרעילים. כדי לפתור איום זה הודיעה הנציבות האירופית כי בינתיים חברות תעופה קטנות יהיו פטורות מההגבלות, בגלל האיום הממשי על קיומן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully