וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון ממשיכה להקטין רכישותיה מסאני: נתח מכשירי סמסונג נמוך מ-50%

ערן גבאי

30.9.2001 / 14:08

כך נודע ל-TheMarker.com; גורמים בפלאפון: גלברד ינצל את התוכנית העסקית החדשה כמנוף ללחץ על בן דב - השותפות בגו נקסט תיגזר מהאסטרטגיה של פלאפון ולא להיפך

פלאפון ממשיכה להקטין את רכישותיה מסאני , בעלת הזיכיון ליבוא מכשירים ומערכות סלולריות מתוצרת סמסונג לישראל, כך נודע ל-TheMarker.com ממקורות בתעשייה.

גורמים המקורבים לצמרת הניהולית של פלאפון מספרים כי הנתח שמחזיקה כיום סמסונג מתוך הסך הכולל של רכישת מכשירים על ידי פלאפון נמוך מ-50%, וכי למעשה מכירת מכשירי סמסונג נעשית מתוך מלאי החברה.

כמו כן, נודע ל-TheMarker.com כי הסבסוד של מכשירי הסלולר, שנאמד, בעת שההגמוניה של סמסונג שלטה בכיפה, בכ-80-150 דולר למכשיר, קטן כיום לכדי 30-80 דולר למכשיר בלבד.

אנליסטים בשוק סקפטיים לגבי גובה סיבסוד זה וטוענים כי עלות רכישת לקוח בסלקום ובפרטנר נאמדת בכ-120 דולר וכוללת הוצאה על מכשיר הסלולר, הוצאות שיווק ועמלות. מכאן, להערכתם, סבסוד מכשירים בסלקום ובפרטנר מסתכם בכ-50-60 דולר, ומכאן שבפלאפון חייב הסיבסוד להיות גבוה יותר.

בפלאפון יודעים לספר שהמנכ"ל החדש, יעקב גלברד, מרוצה מהפעילות שהחל בה קודמו לתפקיד, יגאל בר יוסף, כשפתח את היצע הספקים שעובדים מול החברה גם לספקים חדשים - יונדאי, LG, SK. בכך הגדילה פלאפון את היצע המכשירים שלה עבור לקוחותיה, הורידה את העלות הממוצעת לרכישת מכשיר ופעלה ברוח האסטרטגיה החדשה שלה - אסטרטגיית הרווח.

סאני, שבראשה עומד אילן בן דב ושסיימה את המחצית הראשונה של 2001 עם רווח נקי של 32 מיליון שקל, סיפקה במשך שנים את המכשירים הסלולריים של סמסונג עבור פלאפון ויצרה לה רווחי עתק.

לאחרונה התברר כי היחסים בין בן דב לבין פלאפון התקררו ובדעת ההנהלה החדשה של פלאפון להמשיך ולהקטין את ההתקשרות העסקית עם סאני ולבחון את השותפות בין שתי החברות במיזם המשותף - גו נקסט.

ב-TheMarker.com דווח לאחרונה שפלאפון דוחקת בבן דב לפרק את השותפות בגו נקסט, הנהנית ממאגר לקוחות צומח וצופה בתחילת 2002 לעבור לרווחיות. ברבעון השני הפסידה גו נקסט כ-6 מיליון שקל ועל פי ההערכות החברה, היא תצליח להפחית כ-2 מיליון שקל בכל אחד משני הרבעונים הקרובים.

ידוע כי גלברד אינו שבע רצון מהבעלות המשותפת בגו נקסט עם אחד מהספקים של החברה, ואינו רואה בכך מצב בריא ובדעתו לשנות את המצב. כמו כן, ידוע כי עיקר המחלוקת בין החברות נסובה סביב שאלת המחיר אותו תציע פלאפון עבור נתח המניות. כיום עדיין הפערים בין הצדדים גדולים.

גורמים בפלאפון קובעים כי גלברד ינצל את ההיערכות החדשה בחברה ואת גיבוש התוכנית העסקית החדשה בה כמנוף ללחץ על בן דב, כך שהשותפות בין החברות בגו נקסט תיגזר מתוך האסטרטגיה של פלאפון ומתוך היכולת של גו נקסט להשתתף ולתרום לה, ולא להיפך.

אותם גורמים מוסיפים כי ההנהלה החדשה רואה בגו נקסט נכס ולא נטל ומצפה שהחברה תאמץ אסטרטגיה התואמת את זו של פלאפון. כמו כן, להערכתם, הם אינם רואים את בן דב מאמץ אסטרטגיה שונה.

בן דב מקיים מגעים עם פרטנר וסלקום בניסיון להגדיל את היצע החברות שירצו בשירותיו ובכוונתו להציע שלושה דגמי מכשירים לכל רשת. בסאני מקווים לכפות בכך על הירידה בפעילות מול פלאפון.

אנליסטים בשוק מעריכים כי פלאפון תחווה קיפאון בגיוס לקוחות חדשים ברבעון השלישי ומעצם העובדה שתוכניתה העסקית תתגבש רק לקראת סוף השנה, ניתן ללמוד, למעשה, כי היא ויתרה על שנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully