וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר מסך

בר חיון

24.12.2007 / 9:54

מהפיכת ה-HD כבר בדרך לסלון: איך בוחרים מסך דק? והאם הגודל באמת קובע?

גודל כן קובע: השיקול לגבי גודל המסך, מעבר למחיר, מתבסס על גודל הסלון, או חדר הצפייה שלכם. אם הספה מרוחקת מהמסך עד שניים וחצי מטרים תוכלו להסתפק במסך 37 אינץ' או פחות. אם המרחק הוא שניים וחצי עד ארבעה מטרים, רצוי לבחור במסך 42 אינץ'. אם מדובר בארבעה עד חמישה מטרים, מומלץ ללכת על מסך 50 אינץ'.

כמובן שככל שמספר האינצ'ים עולה, גם המחיר מאמיר: כשמדובר ב-50 אינץ' ויותר, במותגים המובילים, היחס הוא כ-1,000 שקל על כל אינץ', כך שמדובר בהוצאה כבדה של כמה עשרות אלפי שקלים. אגב, הגודל המינימלי של מסכי פלזמה ו-LCD הוא 32 אינץ'. מסכי פלזמה מגיעים לגודל של 103 אינץ', בעוד הגודל המקסימלי של מסכי LCD הוא 70 אינץ'.

ב-HomeTheater אומרים כי בגודל 32 אינץ' אין כמעט הבדלים משמעותיים בין המודלים השונים הקיימים בשוק, בייחוד בין אלה של המותגים המוכרים. באתר גם אומרים כי מסכים בגודל 37 אינץ' לא תמיד משתלמים כלכלית: ההפרש בין המחיר שלהם למחירו של מסך 42 אינץ' הוא לא כל כך גדול (1,000-2,000 שקל). עם זאת, מסך 42 אינץ' הוא לעתים גדול מדי כשמדובר, למשל, בחדר שינה קטן. במקרה כזה מומלץ לבדוק את מסכי 37 אינץ' של PrimeView הישראלית, המשתלמים מאוד מבחינת היחס עלות-תועלת (הם נמכרים ב-7,000-8,000 שקל)

כמה HD?

יש שני סוגים של מסכי HD: האחד - מסכי Ready-HD, שהם פופולריים וזולים יותר ומיועדים בעיקר למי שמתכוון לצפות לא רק בסרטים ובשידורי HD, אלא גם בשידורי טלוויזיה רגילים. לעומתם קיימים מסכי Full HD, בעלי רזולוציה טובה פי-שניים, המיועדים בעיקר למי שמשתמש במסך בעיקר לצפייה בשידורי HD. בצפייה בשידורי טלוויזיה רגילים - כמו בערוצים 1, 2, ו-10 תאלצו להתפשר על איכות בעייתית. הסיבה לכך פשוטה: הקרנה ברזולוציה גבוהה של שידורים באיכות נמוכה חושפת את כל הפגמים. לכן אם אתם מתכוונים לצפות בעיקר בשידורי טלוויזיה רגילים, תוכלו להסתפק ב-HD Ready ברזולוציה 1024X768 או 1366X768.

פלזמה או LCD?

שתי הטכנולוגיות מתאימות לצפייה ב-HD. באופן כללי, ניתן לומר כי מסכי LCD מתאימים יותר למחשב ולקונסולות ורואים בהם לרוב פחות טוב בשידורים רגילים, ויהיו מתאימים יותר לצפייה בחדר מואר מאשר הפלזמות, המספקות תמונה איכותית יותר בחושך. בממוצע, איכות התמונה בפלזמות, בשידורי טלוויזיה רגילים, טובה יותר מב-LCD.

לצפייה ב-HD מומלץ לוודא שבמסך ה-LCD קיימת טכנולוגית 100 הרץ. היא אמנם מייקרת את המסך אך מתמודדת עם בעיה נפוצה ב-LCD של מריחת התמונה, ומונעת טשטוש התמונה בסצנות מהירות. ב-HomeTheater מציינים כי רק במסכי בגודל 42 אינץ' או פחות, כדאי לשקול לקנות מסך LCD. במסכים גדולים יותר, דגמי ה-LCD אינם משתלמים ופלזמות פשוט נתונות תוצאות טובות יותר. המותגים המובילים במכירות LCD הם טושיבה, LG וסמסונג, והמותג המוכר ביותר בפלזמות הוא פנסוניק.

התמונה האולטימטיווית

חשוב לומר כי בדיקת המסך בחנות לא בהכרח אומרת הכל. למשל: מסכים בהירים במיוחד יראו אטרקטיוויים בחנות המוארת, אך בחדר המוחשך בביתכם תזדקקו למשקפי שמש וקרם הגנה כי הם יאירו כמו שמש קטנה. לכן, אם אין לכם אפשרות לצפות במסך בבית של חברים, מומלץ לקרוא ביקורות והתנסויות של צרכנים בפורומים.

ב-HomeTheater מציינים כי על אף שרוב הצרכנים לא עושים זאת, חשוב לכייל את המסך לאחר קנייתו כדי להוציא את המקסימום מיכולותיו. כיול מתקדם של המסך אמנם דורש הרבה ידע ומכשור יקר, אך הכיול הבסיסי, הכולל כיוון בהירות, ניגודיות וצבע, אפשרי בכמה דרכים.

בממיר של yes יש ערוץ כיול מיוחד. חלק ממסכי פיליפס אף כוללים תוכנה מאוד ידידותית למשתמש לכיול המסך המתבצעת כמו מבחן ראייה: התוכנה מציגה בפניכם שתי תמונות בכל פעם, כשעליכם לבחור את האיכותית יותר והמסך מתכייל בהתאם. אם אין לכם ממיר של yes או מסך כזה של פיליפס, תוכלו למצוא בחנויות מתמחות תקליטורים שנועדו לסייע בכיול הבסיסי, אך הם אינם מאוד ידידותיים למשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully