וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

24.12.2007 / 23:20

בהשפעת אווירת חג המולד, מדד נאסד"ק עלה ב-0.8% ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7%. מניית טבע טיפסה בכ-3%

בורסות ניו יורק השלימו הערב יום שלישי ברציפות של עליות שערים בהשפעת אווירת חג המולד, עירוי מזומנים בהיקף של 6.2 מיליארד דולר, שקיבל בנק ההשקעות מריל לינץ' מקרן ההשקעות של סינגפור, ואקזיט של אלקואה. מדד נאסד"ק עלה ב-0.8% ל-2,713 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-13,549 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.8% ל-1,496 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.044% ל-4.212%.

לרגל ערב חג המולד הנחגג בכל רחבי העולם הנוצרי, נסגרו הבורסות בוול סטריט כבר בשעה 20:00 שעון ישראל.

מניית מריל לינץ’ נסחרה במגמה שלילית לאחר שהבנק זכה להשקעה גדולה של 6.2 מיליארד דולר מצד קרן ההשקעות של סינגפור ומצד קרן דייויס סלקטד אדוייסורס. מריל לינץ', כמו בנקים רבים אחרים, זקוק בדחיפות להזרמות הון לאחר שרשם הפסדים כבדים מהשקעות באג"ח ובמוצרים מובנים, המגובים במשכנתאות סאבפריים.

בנוסף, סיכם מריל לינץ' על מכירת חטיבת המימון המסחרי שלו ל ג’נרל אלקטריק. לדברי מנכ"ל מריל לינץ' הטרי, ג'ון תיין, תאפשר המכירה להפנות הון בסך 1.3 מיליארד דולר לחלקים אחרים בבבנק ההשקעות המצוי בקשיים.

אבל את העליות במגזר הפינססים דחפה דווקא החלטתם של סיטי (לשעבר סיטיגרופ), בנק אוף אמריקה ו ג’יי.פי מורגן צ’ייס לנטוש את התוכנית המדוברת להקמת קרן שתרכוש נכסים מקרנות ה-SIV על מנת להגדיל את נזילותן ולהקל את משבר האשראי. מדד הבנקים עלה ב-1.1%.

קרן ה"סופר-SIV" בה תמך שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון, היתה אמורה לכלול נכסים בסך כ-80 מיליארד דולר בעת ההכרזה עליה באוקטובר. בסוף השבוע מסרו הבנקים כי כבר אין צורך בקרן.

מניית ענקית האלומיניום, אלקואה, נהנתה מעליות שערים לאחר שהחברה הסכימה למכור חטיבת האריזות שלה לקבוצת ראנק מניו-זילנד תמורת 2.7 מיליארד דולר.

ענקית המדיה ניוז קורפ דיווחה על מכירת שמונה תחנות טלוויזיה לקרן ההשקעות הפרטית, אווק היל קפיטל פרטנרס, בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר.

רגע לפני סיומה של 2007 העלתה היום יצרנית התרופות הישראלית, טבע, את תחזיותיה לשנה כולה. טבע צופה כעת לסיים את השנה ברווח של 2.36-2.34 דולרים למניה לעומת התחזית הקודמת לרווח של 2.3-2.2 דולרים למניה.

העלאת התחזית באה לאחר שהחברה הודיעה כי החלה לשווק גירסה גנרית לתרופת הפרוטניקס, שלה היקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה. מניית טבע הגיבה לחדשות בטיפוס לשיא.

מגל מערכות, הודיעה על מכירת הפעילות של חברת הבת בארה"ב, Smart Interactive Inc, שעוסקת במתן שירותי מוקד וידיאו לצרכי אבטחה, לחברת Iverify US Inc, תמורת 8.5 מיליון דולר. המכירה תייצר למגל רווח הון של כ-2 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully