וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס לסיעות ישראל בעלייה, שינוי, המרכז ובל"ד

הארץ

30.9.2001 / 20:06

מבקר המדינה קבע כי הסיעות חרגו מחוק מימון מפלגות

מאת צבי זרחיה

מבקר המדינה, השופט אליעזר גולדברג, הטיל קנסות על המפלגות: ישראל בעלייה, שינוי, המרכז ובל"ד בגין חריגות מחוק מימון המפלגות. בדו"ח המבקר שפורסם היום (ראשון) עולים הממצאים הבאים:

ישראל בעלייה

מבקר המדינה קבע כי יש לייחס לסיעת ישראל בעלייה קבלת תרומות בסכום כולל של 584,748 שקל בניגוד לחוק מימון המפלגות, ביניהן תרומות מתאגידים בחו"ל, מתושבים זרים, תרומות מתורמים אנונימיים, וסכומים העולים על הקבוע בחוק. המבקר קנס את הסיעה ב-350 אלף שקל.

עוד גילה המבקר כי ביוני 2000 הוקמה עמותה בשם סיעת ישראל בעלייה בהסתדרות העובדים החדשה. עם הקמת העמותה נרשמה יתרת הגרעון של 1.8 מיליון שקל, בגין הבחירות להסתדרות שהתקיימו ביוני 98', כהלוואה של הסיעה לעמותה. כמו כן, הוספה ליתרה זו גם ריבית. לפי הדו"ח הכספי של הסיעה, הסתכם החוב של העמותה לסיעה בסוף התקופה השוטפת ב-280 אלף שקל. העמותה גייסה כספים מתרומות וכן קיבלה את כספי ההקצבה מההסתדרות, וכך פרעה את מרבית החוב לסיעה שנרשם בספרים. המבקר קבע כי "החוב" לא היה אלא פעולה רישומית בלבד, שמטרתה היתה ליצור צינור להזרמת כספים לסיעה באמצעות התרומות.

שינוי

המבקר קבע כי הוצאות סיעת שינוי בתקופת הבחירות לראשות הממשלה חרגו ב-123,860 שקל מתקרת ההוצאות שנקבעה בחוק. הסיעה נקנסה ב-41,286 שקל.

מפלגת המרכז

המבקר קבע כי סיעת המרכז קיבלה תרומות בסכומים העולים על הקבוע בחוק מימון המפלגות, כלומר: מעל 900 שקל מאדם ובני ביתו הסמוכים על שולחנו. בעקבות הערכת המבקר החזירה הסיעה לתורמים בספטמבר 2001 את התרומות, שניתנו בחריגה מחוק המימון. הסיעה נקנסה ב-14,300 שקל.

בל"ד

המבקר קבע כי הוצאות סיעת בל"ד בתקופת הבחירות המיוחדות לראשות הממשלה חרגו מתקרת ההוצאות בסכום של 2,057 שקל. במקביל לכך, הורה המבקר להקפיא את מימון המפלגות השוטף שמועבר לסיעה מהכנסת. זאת, כיוון שהסיעה לא העבירה לא את חשבונותיה הכספיים. המבקר קנס את הסיעה ב-685 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully