וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית Apple מזנקת

TheMarker

26.12.2007 / 21:05

המניה של חברת Apple חצתה את רף ה-200 דולר - לראשונה בתולדות החברה

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית (סימול AAPL) חצתה היום לראשונה את רף ה-200 דולר למניה בוול סטריט, לאחר שענקית הקמעונות המקוונת אמזון מסרה כי החברה היא מוכרת המחשבים המצטיינת בעונת החגים הנוכחית.

מניית אפל נסחרת כעת בעלייה של 0.5% למחיר של 199.80 דולר למניה, לאחר שנגעה מוקדם יותר במחיר של 200 דולר למניה, לראשונה בתולדותיה, בעקבות דיווחה של אמזון כי המק-בוק (MacBook) של אפל הוא המחשב הנמכר ביותר שלה בעונת החגים הנוכחית. מאז תחילת השנה זינקו מניות אפל ב-134%, בעקבות המכירות החזקות של מחשבי המקינטוש ומכשיר הטלפון הנייד של החברה, ה-iPhone.

בשבוע שעבר דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי אפל, אשר מוקדם יותר השנה חתמה על הסכמים עם חברות סלולר בארה"ב ובאירופה לשיווק מכשירי iPhone, מתכננת להיכנס לשוק היפאני והחלה לנהל מגעים עם NTT דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, בנוגע לשיווק המכשיר במדינה. לקראת השקתו של ה-iPhone בקיץ אמר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, כי המכשיר עתיד להפוך למקור ההכנסה השלישי בחשיבותו של אפל, אחרי נגן המדיה iPod ומחשבי מקינטוש, האחראים להכנסות שנתיות של 10 מיליארד דולר כל אחד.

חתימת הסכם לשיווק iPhone ביפאן עשויה להוות צעד חשוב בדרכה של אפל לעמוד ביעד שקבעה לעצמה - השתלטות על נתח של 1% משוק הטלפונים הסלולרים העולמי עד סוף שנת 2008. מאז השקת iPhone לקראת סוף יוני ועד סוף חודש ספטמבר נמכרו 1.4 מיליון מכשירים, ואפל מקווה להגיע למכירת 10 מיליון מכשירים עד סוף השנה הבאה.

בארה"ב משווקים מכשירי iPhone על ידי חברת AT&T, חברת הסלולר הגדולה ביותר במונחי מספר מנויים. באירופה חתמה אפל בסתיו על הסכמים לשיווק המכשירים עם חברות הסלולר המובילות ביבשת: שירות טי-מובייל של דויטשה טלקום בגרמניה, חברת אורנג' של פראנס טלקום בצרפת וחברת O2 של טלפוניקה בבריטניה.

  • עוד באותו נושא:
  • Apple
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully