וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שולחן, סוגרים ארנק

27.12.2007 / 15:03

אפשר לארח בבית ולהכין ארוחות גורמה מצויינות גם בלי לקחת משכנתא - המדריך המלא למקסימום טעם במינימום הוצאות

מי לא מכיר את פאניקת האירוח: הקרובים שמגיעים לביקור, השותפים שקופצים ל"קפה" והצורך המתמיד להוכיח ולספק לאורחים חוויית אירוח נעימה וזכירה. אבל עם המאמץ מגיע גם המאמץ הכלכלי: הרצון לבשל ארוחות שלמות ומפארות במסגרת המטבח הביתי, מוליד בכל פעם מחדש עוד ועוד הוצאות.
וואלה! עסקים בשיתוף עם ארגון "פעמונים" הפועל לשיקום כלכלי, מציג את מדריך ההמלצות איך להכין ארוחת גורמה בבית, במינימום הוצאות. בתיאבון!

1. לקנות את המצרכים בשוק

את הקניות לקראת הארוחה כדאי לעשות בשוק: שם אפשר לקנות את המצרכים על פי כמות נדרשת, וליהנות מתחרות בין הסוחרים השונים. אופי המסחר בשוק והיכולת להתמקח, מאפשרת קבלת מחיר משתלם לכל רכיבי המתכון אותם אנו צריכים והוזלה של העלויות. חשוב לזכור שאחרי הכל, גם מרבית השפים המפורסמים נוהגים לערוך בעצמם את הקניות של רכיבי המתכונים ובמיוחד את הירקות, הפרות והתבלינים הנדרשים להכנת המנות.

בגזרת מוצרי הבישול - ניתן להסתפק במוצרים לא ממותגים וארוזים בפשטות כגון חלב בשקית, קמח פשוט, אורז רגיל, שוקולד רגיל. מוצרים אלו זהים בתכונות הבישול שלהם למוצרים המקבילים אך מחירם נמוך בעשרות אחוזים מהמוצרים הממותגים והארוזים בצורה מהודרת.

2. קניה בתשלומים

למרות הפיתוי הרב שבדבר, רצוי שלא להתפתות ולרכוש את חומרי הגלם בתשלומים. קניה כזו עשוייה להביא לאיבוד שליטה על ההוצאות (אחרי הכל, גם בחודש הבא נצטרך לקנות אוכל). עדיף פשוט לחסוך מראש כסף, ולקנות רק מה שנחוץ..

3. מגבשים תכנית עבודה

מומלץ לתכנן מראש את ארוחת הערב, ואפילו להעלות את התפריט על הכתב: רשימה כזו יכולה לסייע בהכנת רשימה של כל הרכיבים להם נזדקק ולאפשר לנו לרכוש רק מה שצריך.

חשוב לערוך את הקניות עם הרשימה ולהיצמד לרשימה, ולא להתפתות להנחות ומבצעים המפורסמים ברשתות השיווק השונות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

4. מי אמר פולנייה?

מי לא מכיר את החשש הידוע (המלווה לרוב במבטא פולני כבד) ש"לא יהיה מספיק אוכל" ו"האורחים יישארו רעבים" - חשש שמביא את המארח תמיד להכין כמות כפולה של מזון ושתייה. יצירת רשימה שמית של כמות האורחים אשר יגיעו לארוחה ומספר המנות אשר מוגשות, תיצור את הכמות המספקת לארוחה. כמו כן חשוב להתאים את התפריט לסוג האורחים אשר מגיעים ובכך להימנע מהכנת מנות שלא ייאכלו ע"י האורחים, או תוספות שלא לטעמם.

5. איך בוחרים את התפריט?

כאשר מעוניינים לחסוך בעלויות, חשוב לתת לארוחה אופי "ישראלי" שיאפשר לנו לרכוש מוצרים בסיסיים, יחסית, המיוצרים בארץ. מאכלים צרפתיים או כאלה שמקורם במדינות טרופיות, יחייבו רכישה של מרכיבי מזון מיובאים שיביאו לייקור העלות הכוללת של הארוחה.

6. זו לא הכמות - זו האיכות!

בניגוד למקובל לחשוב, אין צורך להכין ארוחה בלתי-נגמרת עם מספר רב של מנות. בארוחה איכותית, עדיף להתמקד במספר מצומצם של מנות טובות ומושקעות אשר יקטפו שבחים ומחמאות, ושירכזו את רוב תשומת הלב. הכנת מספר רב של מנות, לעומת זאת, מקשה על האפשרות להתמקד באיכות המנה ובמתן הזדמנות לאורחים להתרשם באופן מלא מהמנה שהכנתם.

7. ספרי בישול זה "פאסה"

היום כבר לא צריך לקנות ספרי בישול: חיפוש קצר באנטרנט יעלה את כל המתכונים שאנחנו צריכים במגוון וריאציות מיוחדות, כולל תמונות ומדריכי "צעד אחרי צעד" למתקשים שבנינו.

ספרי הבישול של פעם עם ההנחיה המפורסמת "להוסיף לפי הטעם" השאירו דורות רבים של טבחים מתוסכלים אשר טעמם שונה מהטעם המקובל - וכדאי להשאיר אותם (מוכתמים בהרבה רטבים מגוונים) בקרטון מאובק בחדר הארונות.

8. סדנאות בישול

למי שעדיין מעוניין לרכוש רגע נוסף רגע לפני הקפיצה למים העמוקים של האירוח - אפשר לעבור סדנאות בישול. מומלץ לערוך סקר שווקים נרחב לפני ההחלטה היכן ללמוד ובאיזו מסגרת: חיפוש באינטרנט יעלה מגוון של מקומות וסדנאות - כאשר התחרות ומגוון המקומות יאפשר לנו להוריד עלויות ולהתמקח על מחיר ההשתתפות בהן.

עו"ד עמית חלמיש, מתנדב בארגון "פעמונים" ריכז עבור וואלה! עסקים את ההמלצות.

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully