וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום ולא להתראות

הדר חורש

28.12.2007 / 6:42

2007 היוצאת התאפיינה גם בהרבה רגעים שנעדיף לשכוח: מנכ"לים מפוטרים, חקירות, עסקאות ענק שבוטלו וכמה חתולים שעשו המון רעש

מארס - אריסון ללא נחמה

יו"ר בנק הפועלים שלמה נחמה מפוטר לאחר שיחה קשה עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. השיחה נערכה בארבע עיניים ופרטיה לא פורסמו בציבור מעולם. לפי ההערכות, אריסון הסתייגה מהקילומטראז' הציבורי שצבר נחמה עקב הופעותיו התכופות בתקשורת. פרסום הפיטורים הביך גם את אריסון, שקיוותה כי האירוע יעבור בשקט ויתקבל כהחלטה אישית של נחמה לפנות את כיסאו. עקב הפיטורים התעוררו בבנק ישראל ובשוק ההון ספקות לגבי הניהול התקין של בנק הפועלים והשפעתה של אריסון על התנהלות הבנק. יורשו של נחמה בתפקיד, דני דנקנר, הפנים את המסקנות: הוא אינו מתראיין וממעט ככל יכולתו בהופעות פומביות.

אפריל - לגלברד נגמרו האופציות

עו"ד יורם דנציגר מניח על שולחן דירקטוריון בזק דו"ח חמור: מנהלי בזק הקצו לעצמם במהלך חריג ובלתי תקין אופציות במיליוני שקלים, תוך שהם עוקפים את סמכות הדירקטוריון. יעקב גלברד, המנכ"ל שמונה רק שנה קודם לכן כדי להשלים את מהלך ההפרטה בבזק ולהוציא את החברה לדרך חדשה, נאלץ לפרוש - ואחריו מרבית ההנהלה שמינה עם כניסתו לתפקיד. גם היו"ר, דב וייסגלס, יבין מעט מאוחר יותר את משמעות המלה "אחריות" ויפרוש מתפקידו.

אולמרט נלחץ מגאידמק

כאשר תושבי שדרות דורשים מיגון נוכח גשם הרקטות הניתך עליהם מרצועת עזה, ראש הממשלה אהוד אולמרט מנסה להסביר להם שמיגון העיר כולה יקר ולא משתלם. בתגובה מכריז גאידמק כי הוא יממן את מיגון הבתים. אולמרט, מבולבל ונידף ממשבי דעת הקהל, חוזר בו ומכריז שהממשלה תבצע את עבודות המיגון, תוך שהוא לוחץ על עיריית שדרות לדחות את הצעתו של המיליארדר. עד היום לא מוגנו בתי התושבים, לא על ידי הממשלה ולא על ידי גאידמק.

מאי - המבורגר מגלה להפתעתו

גיא ויסמן, המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, נעצר כחשוד במעילה בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל. רבים מבכירי שוק ההון הכירו את ויסמן היטב, או לפחות כך הם חשבו. גם הבוס, גדעון המבורגר, היה בטוח שבן טיפוחיו ויד ימינו עושה מלאכה נאמנה. ואולם כשהחליט המבורגר להכניס את בנו, בן המבורגר, לניהול החברה, התברר שמשהו מאוד לא בסדר. עורך דינו של ויסמן, אגב, הוא ילון הכט, ששימש בעבר גם פרקליטו של איש הפיננסים יובל רן, מייסד חברות בועה שעזב במפתיע את ישראל בשנות ה-90.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יוני - טועם ובורח

ארקדי גאידמק מבצע קפיצת ראש לשוק ההון בלי לבדוק אם יש מים בבריכה. הוא מבטיח לשלם לבעלי השליטה בטיב טעם, קובי טרייביטש ועמית ברגר, 420 מיליון שקל - כמעט פי שניים משווי מניותיהם בבורסה. לאחר כמה ימים מגלה גאידמק כי הוא מוצג בעיתונות כפראייר שאינו מסוגל להעריך נכון את הסחורה המוצעת לו, ופרקליטיו ממהרים לנקות אותו מהכתם שנשאר ממגע הזהב של רוני מאנה, שתיווך בעסקה. מניית טיב טעם, שזינקה עם פרסום העסקה לשמים, מתרסקת למגינת לבם של המשקיעים, ש"תרמו" ביד נדיבה לשכר הלימוד של הפילנטרופ המתוקשר.

הירשזון שובר שיאים

שר האוצר אברהם הירשזון נאלץ להתפטר בשל חשד כי למעילת ענק בכספי הסתדרות העובדים הלאומית ובכספי עמותות שבראשן עמד. לפי חלק מההערכות, היקף המעילות הסתכם בכ-15 מיליון שקל. הירשזון, חברו ובעל בריתו הנאמן של ראש הממשלה אהוד אולמרט, תיפקד במשך רוב תקופת כהונתו תחת צל כבד של חשדות וחקירות סמויות וגלויות. טיוטת כתב האישום וחומרי החקירה חשפו כי החשדות נגד שר האוצר לשעבר הן בין החמורים ביותר שהופנו אי פעם כנגד איש ציבור בישראל. הירשזון חשוד כי פעל באופן שיטתי למשיכת מיליוני שקלים מכספי הקופות שהופקד עליהן לצרכיו הפרטיים ולצורכי בני משפחתו.

אוגוסט - זליכה נאחז בכסא

החשב הכללי ירון זליכה מודיע כי לא יתפטר מתפקידו עם סיום חוזה ההעסקה שלו. בהמשך יפנה זליכה למבקר המדינה בבקשה שיצווה לעכב את פיטוריו לפי סעיף המקנה חסינות לחושפי שחיתויות. ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר האוצר רוני בר-און ובכירים רבים בצמרת משרד האוצר ובמשרדים אחרים חיכו בקוצר רוח לפרישת הפקיד הסורר, שתרם רבות לטיהור המשרדים משחיתות והתנהלות בלתי תקינה, אך דימה לא פעם צל הרים להרים וסיבך את ראש הממשלה בחקירה קשה על שחיתות כביכול במכרז למכירת בנק לאומי. רק בנובמבר התרצה זליכה ועזב את תפקידו, לשמחת יריביו המרים.

התפוח נפל רחוק

כמה חודשים לאחר שהשיקה את הסלולרי הידידותי והלוהט שלה, אייפון, מפתיעה אפל את לקוחותיה הפנאטים וחותכת את מחירו מ-500 ל-300 דולר למכשיר. לקוחות שנדחקו בתורים אינסופיים כדי לרכוש את הגאדג'ט הלוהט ביותר של 2007 חשו מרומים, ובבורסה נפטרו משקיעים ממניות החברה בהפסד של 5%.

ספטמבר - חתולים בטעם

אשף המצלמה הנסתרת רפי גינת מכה שנית. כשנה וחצי לאחר שחשף ליקויי תברואה ברשת טיב טעם, מציגה תוכניתו "כלבוטק" סרט שבו נראים חתולים מסתובבים במפעל הבשר של הרשת בעמק חפר. בטיב טעם טוענים לרדיפה שיטתית על ידי גינת ומצהירים שהחתולים אמנם שוטטו במפעל, אך אין הוכחה למגע ישיר בינם לבשר שנשלח לחנויות. ואולם הניצחון של גינת הושג בקלות: הרייטינג בשמיים ו"ידיעות אחרונות", שאותו ערך גינת עד אמצע השנה, מדווח על "סניפים שוממים" למחרת הפרסום. חתולים או לא, החשיפה של כלבוטק לא היתה אלא פרולוג לסיפור המעניין באמת, שהתרחש באוקטובר.

אוקטובר - בלוג קטלני

יו"ר משרד הפרסום מקאן אריקסון, אילן שילוח, מפטר את המנכ"לים המשותפים אורן פרנק ושירה מרגלית. הסיפור מעורר פליאה, בין היתר משום שמרגלית היא בת זוגו של שילוח ונמצאת בהיריון מתקדם בזמן הפיטורים. העילה: פרנק כתב בבלוג שלו ברשת החברתית TheMarkerCafe כי עורך "כלבוטק", רפי גינת, לא היה מעז לתקוף את נוחי דנקנר כפי שתקף את טיב טעם. שילוח ראה בדברים פגיעה בדנקנר - לקוח מרכזי של המשרד - וכן חריגה מההנורמות המקובלות בענף. פיטוריה של מרגלית נומקו בכך שאמרה בראיון כי יש קרטל של שלוש חברות הסלולר. הלקוח דנקנר הרי שולט גם בחברת הסלולר הגדולה בענף, סלקום.

הפרשה הניבה כותרות במשך שבועיים, ונראה שתצוץ מחדש כאשר תסתיים תביעת הדיבה על סך מיליון שקל שהגיש גינת נגד פרנק.

טעות של 12 מיליארד

לאחר סדרה של הכחשות מתפוצצת עסקת הענק של דלק נדל"ן ויגאל אהובי לרכישת נכסי נדל"ן באירופה בשווי 12 מיליארד שקל. מיד לאחר החתימה עוררה העסקה ביקורת מצד אנליסטים, שטענו כי התנאים שסוכמו אינם מאפשרים לקונים להרוויח על הנכסים שקנו, בגלל הפער הנמוך בין תשואת הנכסים לריבית על האשראי שקיבלו לצורך הרכישה. המוכרת, חברת ילמולי השוויצית, מבטיחה לתבוע ומפזרת דיבורים רעים על התרבות העסקית של משקיעים ישראלים.

מחיר כבקשתך

להקת הרוק הפופולרית רדיוהד מנסה מודל עסקי חדש. היא מעלה את שירי האלבום החדש שלה לאינטרנט, ומבקשת מהגולשים לשלם תמורת ההורדה כראות עיניהם. התוצאות: 62% מהגולשים לא שילמו, 38% מהם שילמו שישה דולרים בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully