וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מס היציאה על לבייב עלול להגיע למיליונים"

אורה קורן ומיכאל רוכוורגר

30.12.2007 / 7:16

כך טוענים מקורות בתחום המיסוי. תושב העוזב את ישראל מחויב לשלם מס כאילו מכר את נכסיו. הערכות: לבייב יגיע לפשרה עם רשויות המס

לב לבייב, המעתיק את מגוריו ללונדון, יהיה חייב בתשלום "מס יציאה" מישראל, שעשוי להגיע למאות מיליוני דולרים - כך העריכו מקורות מקורבים לתחום המיסוי. בסוף השבוע רווחו הערכות, שלפיהן לבייב עוזב את ישראל ללונדון כדי ליהנות מהקלות על תשלום מס בבריטניה, בין אם במכירת נכסים או בהעברתם בירושה לילדיו. לקראת המעבר ללונדון, איש העסקים נועם לניר רכש לבייב את מטוס המנהלים של לבייב מדגם גלקסי תמורת 10-15 מיליון דולר.

שיעור מס היציאה אינו קבוע ונקבע "על פי העניין", כדברי מקורבים לנושא. על רקע זה הועלו הערכות כי לבייב הגיע להסדר עם מס הכנסה על תשלום מס מופחת. מקורבים למס הכנסה הכחישו בסוף השבוע את הדברים. מקורבים ללבייב ציינו כי למיטב ידיעתם לבייב לא עידכן איש בישראל על כוונתו לעבור להתגורר בלונדון, ולכן לא סביר שהגיע להסדר על תשלום מס מופחת. לדבריהם, המעבר ללונדון, שהטיסות ממנה ליעדי עסקיו בעולם קצרים יחסית לישראל, נועדו לאפשר לו יותר זמן איכות עם משפחתו.

על פי סעיף 100 א' בחוק מס הכנסה, רואה המדינה ישראלי שמעתיק מגוריו לחו"ל כאילו מכר את כל נכסיו עם יציאתו. עם זאת, על פי החוק, יוכל לבייב לשלם את המס עם מכירת העסקים בפועל, וההערכה היא שכך יעשה, במיוחד אם אין בכוונתו לבצע מכירת נכסים משמעותית.

הפעילות העיקרית של לבייב בישראל היא אחזקתו (כ-75%) בחברת אפריקה ישראל ובחברת היהלומים 100%) LLD). אפריקה ישראל פועלת בתחומי נדל"ן, תיירות, מסחר ותעשייה ושווייה כ-5 מיליארד דולר.

חברת היהלומים של לבייב פרטית, ולא ברור כיצד יחושב שווייה לצורך תשלום מס כלשהו. פעילותה בינלאומית והנסתר בה רב על הגלוי. עם זאת, לבייב ידוע כיהלומן הגדול ביותר בישראל מבחינת מחזור עסקיו. הוא היצואן המוביל בענף, ויצוא היהלומים שלו ב-2006 היה יותר מחצי מיליארד דולר. לבייב הוא גם יבואן יהלומי גלם גדול. היבוא מיועד למלטשות שבבעלותו ולמכירה ליהלומנים נוספים.

מי שלא עשוי להיות מרוצה ממעברו ללונדון היא חברת היהלומים הגדולה בעולם, דה בירס. לבייב נחשב למתחרה הגדול שלה על מקורות יהלומי הגלם בעולם והוא היחיד שמעז למתוח עליה ביקורת פומבית. ללבייב חנות יהלומים יוקרתית ברחוב בונד החדש בלונדון שבו עורכת אצולת הממון את קניותיה, לא רחוק מחנות היהלומים הוותיקה של דה בירס. בענף היהלומים מצפים לראות אם מגוריו בלונדון שוב יתסיסו את היחסים בינו לדה בירס ויעוררו את הענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully