וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת המסחר: המעו"ף יורד ב-0.4%

שרון שפורר

30.12.2007 / 10:36

הבורסה בת"א החלה את הספירה לאחור לקראת השנה החדשה. תל אביב 100 יורד ב-0.5% ואפריקה ממשיכה לאבד גובה

עוד שני ימי מסחר - זה מה שנשאר לבורסה בתל אביב לנעילת 2007. עד כה עלה מדד המעו"ף בכ-32% ומדד תל אביב 100 הוסיף כ-25% בשנה שהיתה שנתן של המניות הגדולות, הכבדות והיציבות באחד העם. אל מול מניות אלו, הרי שהמניות הקטנות ומניות הנדל"ן סבלו בסיכום שנתי מחולשה ודרכו במקום ללא שינוי של ממש.

הבוקר פתחו המדדים המובילים בירידות מתונות כשהמעו"ף נסוג ב-0.4% ל-1,220 נקודות; תל אביב 100 יורד ב-0.5% ל-1,153.2 נקודות; התל טק 15 משיל מעליו 0.3%; מחזור המסחר רדום כבימי ראשון עת הזרים נעדרים מהמסחר ומסתכם בכ-40 מיליון שקל.

בוול סטריט, נרשם מסחר יציב ביום שישי - אך בסיכום שבועי איבדו המדדים נאסד"ק ודאו ג'ונס כ-7% כל אחד.

אפריקה ממשיכה לאבד גובה היום בהמשך לצניחה של 3% ביום חמישי בתגובה להודעה של לב לבייב כי הוא יורד מהארץ ועובר לגור בלונדון. הסיבה הרשמית: רצונו להיות קרוב למניית אפי אירופה; הסיבה הלא רשמית: ככל הנראה שיקולי מס.

אבל לא רק אפריקה ניצבת בצד האדום של המתרס הבוקר: מדד הנדל"ן מאבד כ-1.3% כשמלבד אפריקה נכסים - כל המניות במדד מאבדות גובה.

פריגו קיבלה בסוף השבוע אישור לשיווק גירסה ללא מרשם רופא לתרופה של 1.4 מיליארד דולר. המדובר בתרופת הזירטק שמיועדת לטיפול באלרגיה.

מניות כי"ל זינקו ביום חמישי האחרון ביותר מ-3% בהמשך לעלייה של כ-100% מתחילת השנה. לצד הזינוקים במחירי הסחורות, נהנתה החברה בתקופה האחרונה גם מהשקעה אגרסיוויות שהתבצעה במניותיה על ידי קרן השקעות זרה. בנוסף לכל אלה, ביום חמישי העלה גולדמן זאקס את ההמלצה למניה.

ובבנקים, המדד יורד בשיעור קל של 0.2% כשלאומי מושכת כלפי מטה ופועלים מאזנת מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully