וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי הוריד את ההמלצה להשקיע בישראל

נתן שבע

30.12.2007 / 11:47

בנק ההשקעות המרכזי הוריד המלצתו ל"תשואת חסר". עם זאת, אפי פיתוח ומכתשים הוכנסו לעשרת המניות ש"חובה שיהיו בתיק ההשקעות"

רגע לפני פתיחת השנה האזרחית החדשה סיטי מורידים את ישראל ל"תשואת חסר" בסקירה שהוציא הבנק על השווקים המתעוררים (CEEMEA - מזרח אירופה ומרכז, מזרח תיכון ואפריקה). "המנעו מהשקעה באירופה המרכזית וישראל", כותבים בסיטי בסקירה שנשלחה ביום שישי למשקיעים, "אנו פחות מתלהבים משוקי המניות במזרח אירופה - פולין, הונגריה, צ'כיה, וישראל - ואנו כעת מורידים את ההמלצה עבורם ל'תשואת חסר'".

"ישראל הציגה 'תשואת חסר' מאז הקיץ לאחר הפתיחה החזקה שהיתה לה בתחילת 2007. אנו לא מוצאים סיבות רבות לחזור ולהשקיע בשוק הדפנסיבי הזה בקנה מידה רחב, גם לאור החשיפה הגבוהה של המדינה הזו להאטה הכלכלית בארה"ב", כותבים בסיטי. "למרות זאת אנו מעדיפים בה מספר מניות כמו: מכתשים אגן, כי"ל, טבע, פרטנר, סלקום ובנק לאומי".

בין עשרת המניות ש"חובה שיהיו בתיק" של השווקים המתעוררים ב-2008 ניתן למצוא שתי מניות ישראליות - אפי פיתוח של אפריקה ישראל (שנסחרת בלונדון) ומכתשים אגן. על אפי פיתוח, שהיתה אחת ההנפקות הגדולות אך כושלות בשנה שעברה, כותבים בסיטי: "אפי נסחרת בדיסקאונט לשווייה הנכסי, אבל עשויה להיות מתומחרת מחדש בשוק לאחר שהפרויקטים הגדולים ייכנסו ב-2008".

לגבי מכתשים אגן מציינים שם כי "החברה תמשיך ליהנות מעליית מחירי הגרעינים, ותיקח נתח שוק ממתחרותיה. גם תזרים מזומנים חזק ורה ארגון בחברה הן נקודות חיוביות".

השווקים המומלצים של סיטי בתיק השווקים המתעוררים (ה-CEENEA) הם רוסיה, טורקיה ואיזור המזרח התיכון וצפון אפריקה - במיוחד קטר ומצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully