וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים למצוא דירה בתל אביב? נסו בירח

גידי ויניש

30.12.2007 / 13:00

17 אלף ישראלים כבר רכשו קרקעות על הירח, תמורת 350 שקלים ל-4 דונמים. גם בתכנון: חומוסייה ובית ספר ראשונים על הירח

שכחו מההשקעות בנדל"ן במנהטן או בלס וגאס. מה שהולך ומסתמן כטרנד הנדל"ני הלוהט של השנה הוא דווקא רכישת קרקעות על הירח. נכון לסיומה של שנת 2007, לא פחות מ-17 אלף ישראלים כבר מחזיקים בשטר בעלות על קרקעות בירח. הזינוק הגדול ביותר ברכישת הקרקעות חל במהלך 2007, כאשר 7,000 ישראלים הצטרפו לרשימת הרוכשים.

הזינוק הדרמטי נבע בעיקר בעקבות הודעתה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א כי בכוונתה להקים בסיס על הירח. עוד דבר שגרם לירח להיראות יותר אטרקטיבי היה הגילוי כי גז ה[[הליום 3]],שנחשב למקור אנרגיה אפקטיבי, נמצא בירח כמויות עצומות. לפי הערכות, כמות הגז, שכמעט ואינו נמצא בכדור הארץ, המפוזרת על חלקה ממוצעת של 4 דונם על הירח, מגיעה לערך שוק של כ- 2.5 מיליון דולר.

הכל בזכות פרצה בחוק

כיום עומד המחיר עבור חלקה בירח של ארבעה דונמים על 350 שקלים.חגי לוי מנכ"ל חברת CRAZYSHOP, שמציעה את הקרקעות למכירה, מסביר כי "ישראלים רבים מבינים כי הקרקעות על הירח יניבו רווחים". בתוך כך, לא רק אזרחים פרטיים נושאים מבטם מעלה, אלא גם יזמים רוכשים קרקעות על הירח במטרה להקים שם מוסדות ציבוריים. כך, למשל רכש מנהל תיכון עירוני א' שבתל אביב 16 דונמים על פי הירח, במטרה להקים בו שלוחה של בית הספר. כמו כן, נמצא יזם שמתכנן לפתוח על פני הירח את החומוסיה הראשונה .

הרוכשים המאושרים מקבלים שטר קניין הכולל את מספר החלקה, גודלה, מיקומה ואת שם בעליה , את חוקת הירח בה מפורטות כל זכויות הרוכשים (בניה, מחצבים וכו') ומפה מוקטנת של הירח ובה סימון של אזור החלקה.

האדם שחשב לפני כולם על רכישת קרקעות על הירח הוא האמריקאי דניס הופ, שניצל בשנות ה-80 פרצה בחוק הבינלאומי ורשם את הירח על שמו. לאחר שבע שנות המתנה הוא קיבל את הבעלות על הירח וכוכבי מערכת השמש למעט כדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully