וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גילעד התפטר בשל חשד לניגוד עניינים

אתי אפללו

30.12.2007 / 13:49

יעקב זילברברג הקדים את דירקטוריון החברה שהיה צפוי להדיחו. החשד: מכר את קרן הפנסיה להראל, תוך העדפת טובתו האישית

בישיבת הדירקטוריון שנערכת עתה בקרן גלעד, בנושא המשך העסקתו של המנכ"ל יעקב זילברברג כמנכ"ל קרן הפנסיה גלעד, הגיש זילברברג את התפטרותו מהתפקיד, כך נודע ל-TheMarker. גם יו"ר גלעד אברהם פומרנץ הגיש את התפטרותו. בכך הקדים זילברברג את הדיון בדירקטוריון בעניין הדחתו שהיה צפוי לסיים את העסקתו בין כה וכה.

בנוסף, הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, העביר את ממצאיו של ד"ר דוד האן, הבודק שמונה לחקור את פרשת מכירת קרן הפנסיה גלעד החדשה להראל, ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיקבע האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין. ענתבי דורש בנוסף מדירקטוריון גלעד לנמק מדוע הם אינם מפרסמים את הדו"ח של דוד האן לציבור העמיתים, וחושפים את הליקויים שנפלו בהליך קבלת ההחלטות על מכירת קרן הפנסיה גלעד ב' להראל.

על פי הדו"ח, גם יו"ר גלעד, אברהם פורמרנץ, גם מנכ"ל הקרן, יעקב זילברברג, וגם היועצת המשפטית של החברה, עו"ד מאורה טייטלר, פעלו בניגוד עניינים בעת מכירת הקרן להראל, והעדיפו את טובתם האישית על גבי טובת הקרן.

זילברברג חתם על הסכם עם הראל לפיו יועסק על ידי הראל לאחר מכירת הקרן כיועץ לתקופה של 10 שנים, תמורת סכום של 12 מיליון שקל, אותו יוכל לקבל מיד עם מכירת הקרן. בנוסף קיבל זילברברג מגלעד פיצויי פיטורין בסך 5 מיליון שקל מגלעד - עם ההערכות לשינוי המבני בחברה.

בשבוע שעבר הפסיק דירקטוריון הראל את ההתקשרות עם היועצת המשפטית של החברה טייטלר, והיום הוא ידון בהדחתו של זילברברג, לאחר שענתבי דרש מהדירקטוריון לקיים ישיבה בעניין אחרי שהתקבלו ממצאי הדו"ח. בנוסף העביר ענתבי את ממצאי הדו"ח ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שזה יבדוק האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

הרוח החיה מאחורי גלעד

רו"ח יעקב זילברברג מכהן כמנכ"ל קרנות הפנסיה גלעד הוותיקה (גלעד א') וגלעד החדשה (גלעד ב') משנת 1996, והוא נחשב הרוח החיה מאחורי קרנות הפנסיה. זילברברג (52), נשוי ואב לשניים, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ומוסמך בכלכלה וניהול עסקים מאוניברסיטת בר אילן. לאחר לימודיו ובמקביל להתמחות עבד ככתב ופרשן בעיתון "גלובס".

באמצע שנות השמונים עבד כרו"ח במחלקת ההנפקות של הבורסה, ולאחר מכן עבר למחלקת ההנפקות של לאומי ובתפקידו האחרון שם ניהל את המחלקה. בשנת 1996 החל לנהל את קרן הפנסיה גלעד, שנה לאחר שקרן הפנסיה גלעד הוותיקה הקימה את קרן גלעד החדשה, בעקבות הרפורמה בקרנות הפנסיה.

קרן הפנסיה גלעד הוותיקה היא קרן פנסיה מאוזנת אקטוארית, אשר נמצאת בבעלות עמיתה. הקרן פונה בעיקר למגזר הדתי וחבריה משתייכים גם למגזר הדתי הלאומי וגם לזרמים חרדיים שונים.

זילברברג, בעצמו חובש כיפה, ניהל למעשה את הקרן החדשה כמעט מיום היווסדה ונחשב מאוד דומיננטי בניהולה. זילברברג בעל קשרים עם מעסיקים רבים אשר הפנו את עובדיהם לקרן הפנסיה גלעד וקשרים אלו היו חשובים להראל. הראל, שחששה כי לאחר רכישת גלעד זילברברג יפנה לאחת ממתחרותיה ויעביר עימו לקוחות ומעסיקים מהמגזר הדתי, חתמה איתו על הסכם אי תחרות וייעוץ ארוך טווח - למשך 10 שנים. המשא ומתן בין הראל וגלעד ארך כחודשיים ונוהל הן על ידי יו"ר גלעד אברהם פומרץ והן על ידי זילברברג עצמו, ובסיומו נמכרה גלעד להראל תמורת 100 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully