וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: אעשה הכל כדי להוריד האינפלציה

30.12.2007 / 16:30

נגיד בנק ישראל אמר כי המשק הישראלי נמצא במצב הטוב ביותר מאז 2003. עם זאת, הוא מתח ביקורת על הבירוקרטיה הישראלית

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר היום (ראשון) כי הוא ינקוט בכל הפעולות האפשריות כדי לוודא ששיעור האינפלציה יחזור ליעד של 1%-3%, כפי שקבע בנק ישראל. פישר העלה, כזכור, בשבוע שעבר את שיעור הריבית במשק ברבע אחוז לרמה של 4.25% בעקבות הסימנים לגל אינפלציה, ובהם העלייה המשמעותית שנרשמה במדד המחירים לצרכן בחודש שעבר. בכך סגר בנק ישראל את הפער שהתקיים בין הריבית השקלית לזו הדולרית".

בנאום שנשא בפני הוועד הפועל של התאחדות התעשיינים שיבח פישר את המדיניות הכלכלית של הממשלה ואמר כי היא "יוצרת את המסגרת לצמיחה מהירה ומתמשכת". לדבריו, המשק הישראלי נמצא במצב הטוב ביותר מאז 2003. פישר מנה את הישגי הצמיחה הכללי וביניהם צמיחה של למעלה מ-5% לשנה, ירידה בנטל החוב הממשלתי, ירידה בשיעור האבטלה ובשיעור העוני ועלייה בייצוא.

עם זאת, פישר התריע מפני זליגה של משבר האשראי בארה"ב ובאירופה לשוק הישראלי. לדבריו, הממשלה צריכה להמשיך ולדבוק במדיניותה הכלכלית כדי להבטיח את המשך הצמיחה. פישר אף התייחס להיחלשות הדולר ואמר כי אין לייחס לכך חשיבות מיוחדת. פישר הסביר כי שער החליפין של השקל נמצא רק מעט מתחת לאחת הרמות המופחתות ביותר שהגיע אליה.

"הצמיחה הגיעה גם לעניים"

פישר הוסיף כי הצמיחה שנרשמה במשק מאז 2003 הביאה לשיפור ברמת החיים של כל שכבות האוכלוסייה בישראל. כראייה, הביא פישר את העצירה בעליית שיעור העוני, הירידה בשיעור האבטלה והעלייה בשכר הריאלי שהגיעה גם לענפי התעסוקה המסורתיים.

בצד השבחים שהרעיף על המדיניות הכלכלית, פישר מתח ביקורת על הבירוקרטיה הישראלית ואמר כי היא "גורם בעייתי ומפריע בתחום עשיית העסקים". פישר קרא לממשלה להתיר את הכבלים הבירוקרטיים, במיוחד בתחומי הקרקעות בארץ. לדבריו, שני דו"חות בינלאומיים, שבחנו את הכלכלה הישראלית, ובשניהם הופיעה הבירוקרטיה כגורם בעייתי ומפריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully