וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים לא מוותרים על הקולנוע

אפרת אדיר

31.12.2007 / 10:20

בעוד שקניונים בארץ ויתרו על קולנועים, הציבור דווקא צופה ביותר סרטים: ב-2007 נמכרו כ-9.5 מיליון כרטיסים, עלייה של יותר מ-5%

בשנה האחרונה הוציאו כמה קניונים בארץ, בהם קניון רמת אביב, מרכז ביג בכרמיאל וקניון רוטשילד בראשון לציון, את בתי הקולנוע ממתחם הקניון, בטענה כי ירוויחו יותר מפתיחת כמה חנויות בשטח זה. ואולם נתוני התאחדות ענף הקולנוע מעלים תמונה אופטימית יותר על הענף, כאשר צפי מכירות כרטיסי הקולנוע ב-2007 הוא 9.5 מיליון - עלייה של יותר מ-5% לעומת 2006.

לדברי מנכ"ל התאחדות ענף הקולנוע, דני כפרי, מדובר בעלייה של חצי מיליון כרטיסים בהשוואה ל-2006. משה אדרי, מבעלי יונייטד קינג וסינמה סיטי, מוסיף כי מתוך כמות הכרטיסים הכוללת, כ-1.6 מיליון מהכרטיסים נמכרו לצפייה בסרטים ישראליים.

בהתאחדות ענף הקולנוע חברים יותר מ-99% מבתי הקולנוע בישראל - בהם סרטי שני, גלובוס גרופ וסינמה סיטי. המחיר המרבי של כרטיס לסרט הוא 35 שקל, אך המחיר הממוצע לכרטיס הוא 31 שקל, בשל הנחות שונות.

מגלובוס גרופ, שבבעלות יורם גלובוס, המחזיקה ברשת בתי הקולנוע של ג.ג. ובחברת ההפצה סרטי נוח, נמסר כי ב-2007 נמכרו עד כה כ-3.5 מיליון כרטיסים. הסרט הקופתי המוביל הוא "כוורת בסרט", שמכר רבע מיליון כרטיסים. השנה פתחה הקבוצה קולנוע איי-מקס בקריון שבקרית ביאליק, שמוכר כ-700 אלף כרטיסים בשנה. גלובוס גרופ מתכננת לפתוח בשנתיים הקרובות מתחמי איי-מקס נוספים בראשון לציון ובבאר שבע. אבי אדרי, סמנכ"ל סינמה סיטי המפעילה את בתי הקולנוע סינמה סיטי בגלילות וברעננה, מסר כי ב-2007 נמכרו 2.5 מיליון כרטיסים בשני המתחמים.

בארה"ב ובקנדה נהנה ענף הקולנוע מגידול של 4% במחזור המכירות של בתי הקולנוע לעומת 2006. נתונים שפירסמה חברת המחקר בוקס אופיס מוג'ו העלו כי סך מכירות הכרטיסים בארה"ב ובקנדה יסתכם השנה ב-9.6 מיליארד דולר. סיבה משמעותית לגידול היא התייקרות מחיר הכרטיס ב-4.6%, מ-6.55 דולר ל-6.82 דולר. מספר הכרטיסים שנמכרו השנה זהה לזה של השנה שעברה - 1.41 מיליארד כרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully