וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כוח אדם - קבועים בתום 9 חודשים

עידו סולומון

31.12.2007 / 11:55

כך לפי חוק, שיכנס לתוקפו מחר (שלישי) ועתיד להשפיע על מעמדם של כ-100 אלף עובדים. החוק לא יחול על עובדי קבלן "נותני שירותים"

מחר (שלישי) ייכנס לתוקפו סעיף הקליטה בחוק חברות כוח אדם, הקובע כי עובד חברת כוח אדם יהפוך לעובד מן המניין אצל המעסיק בפועל לאחר תקופת העסקה זמנית של 9 חודשים בחברה. החוק עתיד להשפיע על מעמדם של כ-100 אלף עובדי חברות כח אדם במשק.

לפני 12 שנה עבר בכנסת חוק חברות כוח אדם שכולל מספר סעיפים להסדרת העסקתם של עובדי החברות. מאז הצליחו ממשלות ישראל לדחות מדי שנה בחוק ההסדרים את כניסתו לתוקף של סעיף הקליטה.

בחודשים האחרונים ניהל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני מו"מ עם הממשלה בנסיון להגיע להסדר מקיף אף יותר. ההסתדרות הציעה לממשלה להסדיר את הפיקוח והאכיפה אף על עובדי קבלן, כלומר: עובדי שמירה, נקיון, סיעוד והסעדה ושאר העובדים המוגדרים היום "נותני שירותים", אשר חוק קבלני כוח אדם, לרבות סעיף הקליטה בו, אינו חל עליהם. אולם לדברי עיני במהלך המגעים התברר כי הרישוי במתכונת שהממשלה מסכימה לתת אינו מבטיח את הסדרה אפקטיבית של הרגולציה והפיקוח על החברות "נותני השירותים".

"ההסתדרות ניסתה בכל כוחה בחודשים האחרונים להגיע להסדר כולל שיסדיר את מעמדם של עובדי הקבלן בענפי השמירה, הנקיון, הסיעוד ההסעדה ושאר נותני השירותים, אולם מתברר שהממשלה אינה מוכנה לקחת על עצמה מחויבות אמיתית כלפי עובדים אלה", אמר עיני. "במקביל להסדרת תנאי העסקתם של עובדי חברות כח אדם ההסתדרות אינה מתכוונת לוותר ובכוונתה למצוא דרך אפקטיבית אחרת כדי לטפל בעובדי הקבלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully