וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בלי מצפון: מחיר מוצרי פרוות המינק בשיא בשל ביקוש מרוסיה וסין

סוכנויות הידיעות

31.12.2007 / 11:45

מאז סוף שנות התשעים הוכפלו מחירי פרוות המינק; עם זאת, מומחים בתעשיית הקמעונות צופים האטה במכירות



מחירי מוצרי הפרוות עלו לשיאים חדשים, בשל עלייה בביקוש למוצרי הפרווה, ובעיקר מוצרי פרוות המינק, מצד מתעשרים מרוסיה וסין, כך דיווח "טיימס" הלונדוני. לפי הסטטיסטיקה שחוברה על ידי משרד החקלאות האמריקאי, מאז סוף שנות התשעים הוכפלו מחירי מוצרי פרוות המינק. המחיר הממוצע למוצרי עור עלה ב-27%.



לפי קית' קפלן, ממועצת המידע על פרווה בארה"ב, הסיבה שמחירי מוצרי הפרווה עולים נעוצה בהיות הסחורה "ירוקה": "הפרווה היא האמא של הסחורות הירוקות. היא מגיעה ממקור בר-מחזור ובקושי מזהמת בייצורה".



עם זאת, בתעשיית הקמעונות אופטימים פחות לגבי כיוון תעשיית הפרווה, ותעשיית מוצרי היוקרה בכלל, בעיקר בארה"ב. האטת הצמיחה בכלכלת ארה"ב בשל המשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי צפויה להביא לירידה במכירות מוצרי היוקרה, וביניהם מעילי פרווה.



פרד קרופורד, שותף בחברת היעוץ לתעשיית הקמעונות אליקס פרטנרס, אמר ל"טיימס": "אנחנו צופים ששנת 2008 תהיה שנה של האטה למוצרי היוקרה. כשיש האטה - הקונים שרוצים לחיות כמו העשירים מאטים גם הם".



מאט רייס, דובר של אגודת זכויות בעלי החיים PETA אמר גם הוא כי אינו צופה גדולות ונצורות לתעשיית הפרווה ב-2008: "ישנה סטיגמה היום ללבישת פרווה. אנשים יודעים שהמינק חווים מוות נוראי על ידי התחשמלות רק כדי שהפרווה תישאר שלמה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully