וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס התעניינה בגלעד כבר בינואר - היתה מוכנה לשלם בין 55-60 מליון שקל

אתי אפללו

31.12.2007 / 14:06

היועצת המשפטית של גלעד ציינה שהצעת הראל עמדה על 100 מ' ש'; ל-TheMarker נודע כי ההצעה היתה נמוכה משמעותית



"הליכי מכירת קרן הפנסיה גלעד החדשה הבשילו בסוף שנת 2006. בינואר 2007 פנה אל מנכ"ל הקרן, יעקב זילברברג, מר אהוד שפירא, בכיר בחברת הפניקס, אותו הכיר זילברברג אישית עוד מימי עבודתם המשותפת בבנק לאומי. שפירא התעניין באפשרות רכישה של גלעד ב", כך עולה מהדו"ח הבודק דוד האן שבדק את הליך מכירת גלעד להראל. את הדו"ח פירסם היום העיתונאי יואב יצחק מ-NFC, אולם, ישנה תוספת לדו"ח אשר לא פורסמה עדיין לציבור.



בהמשך מציין האן כי בחודש מאי 2007, יצרו בהפניקס מגע עם זילברברג, והוא נפגש עם שפירא ועם מנכ"ל הפניקס, מר יהלי שפי. בהפניקס הציעו לזילברברג בעל פה בין 55 ל-60 מיליון ש"ח, כפוף לבדיקת נאותות (due diligence).



בנוסף, נפגש זילברברג עם עודד אקסלרוד, נציג קבוצת Fairfield האמריקנית, אשר רכשה זמן מה לפני כן את קופת הגמל גדיש מבנק הפועלים. בעבר, היה אקסלרוד מנהלו של רו"ח זילברברג בבנק לאומי. אקסלרוד הודיע לו שהוא לא מעוניין בקרן הפנסיה.



האן ציין בדו"ח כי לקראת יוני או יולי מציעה עו"ד טייטלר לפנות להראל ולבחון אם הם מעוניינים לרכוש. טייטלר בעברה שימשה כמשנה למנכ"ל איחוד סוכנות לביטוח, אשר היתה חברה בת של בנק לאומי, ציין האן.



עו"ד טייטלר פנתה ליאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל השקעות ויו"ר דירקטוריון שלה והתעניינה באפשרות של רכישה על ידם של גלעד ב. לדבריה, חזר אליה מר מוטי רוזן, מנכ"ל הראל ביטוח, ואמר לה שהנושא אכן מעניין אותם.



האן מציין בדו"ח כי לפי דבריה של טייטלר, לאחר שהעבירה להראל חומר, בכפוף להסכם סודיות, צילצל אליה המבורגר עם הצעה בסכום של 100 מיליון ש"ח. היא עידכנה את המנכ"ל והוא את יו"ר הדירקטוריון.



לטענת שלושתם, מציין האן בדו"ח, הצעה זו היתה גבוהה ביותר וללא כל השוואה להצעה של הפניקס. ל-TheMarker נודע כי ההצעה המקורית של הראל היתה נמוכה באופן משמעותי מהסכום הנ"ל, והיא עלתה רק לאחר שבהראל הבינו כי גלעד בוחנת הצעות נוספות. כמו כן, ידוע ל-TheMarker, כי לפחות עוד גורם אחד התעניין ברכישת הקרן, אולם לא נוהל עימו משא ומתן.



על פי הדו"ח של האן, זילברברג מתפקידו כמנכ"ל גלעד כ-60 אלף שקל בחודש. מהראל היה צפוי לקבל על פי ההסכם שכר של 100 אלף שקל בחודש, אולם, שכרו בגלעד היה צריך לרדת לחצי. בסך הכל שכרו של זילברברג היה צפוי לעמוד על 130 אלף שקל בחודש, כאשר עלייה משמעותית זו, לדברי האן, מעמידה אותו במצב שבו יש לו אינטרס אישי למכירת הקרן דווקא להראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully