וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: קבוצת המחיר של כלי רכב מתעדכנות לצורך קביעת שווי השימוש לתשלום מס למדינה

צבי זרחיה

31.12.2007 / 14:33

החל מה-1 באפריל לא תצוין שנת מודל אחידה לכלי הרכב אלא ייקבע תאריך הרישום הראשוני של הרכב לתנועה בכבישים



קבוצות המחיר של כלי רכב יעודכנו החל ממחר, לצורך קביעת שווי השימוש בכלי רכב בגינו משולם מס למדינה. כך החליטה בצהריים ועדת הכספים שאישרה את בקשת האוצר בעניין.



בועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המסים, הסביר לח"כים שעדכון הקבוצות נעשה בהתאם להתפלגות היבוא לפי מט"ח, ויעשה לפי החלוקה הבאה: יורו 37%; ין - 41%, דולר - 22%.



בהתאם לשינוי בשערי החליפין, הפחתת המע"מ והפחתת מס הקנייה הצפויות ב-1 בינואר 2008, יופחתו קבוצות המחיר בשיעורים של כ-2.5%. שערי הבסיס - ממוצע שערי החליפין ב-10 ימי המסחר האחרונים בדצמבר 2007 - המתואמים עם הגבול העליון של קבוצות המחיר הינם: יורו - 5.67; ין - 3.47; דולר - 3.93; ליש"ט - 7.86.



העלאת מחיר אפשרית ובלבד שהמחיר אינו חורג מגבול הקבוצה המתואם לשינוי בשער החליפין השוטף בהשוואה לשער החליפין הבסיסי של מטבע היבוא.



עוד אמר סופר כי שיטת הרישום שונתה, כך שבמקום שנת מודל תהיה ההתייחסות לשנת הרישום הקלנדרית שבה נרשם הרכב. לפיכך, לענין קבוצות המחיר, יש לדווח על מחירי הרכב התקפים ב-1 בינואר 2008, בהתאם למחירון היבואן.



החל מה-1 באפריל 2008 לא תצוין שנת מודל אחידה לכלי הרכב, וההתייחסות היחידה תהיה לתאריך הרישום הראשוני של הרכב לתנועה בכבישים. ברשות המסים אומרים שאי רישום של דגם רכב נתון יימנע את שחרורו מהמכס.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully