וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת TheMarker טוען ח"כ סער: "הלוביסטים רוצים לכרסם את הצעת החוק להסדרת מעמדם"

צבי זרחיה

31.12.2007 / 15:18

סער: הנושא של הלובינג הוא לא לגילוי נאות בין הח"כ לבין הלוביסטים, אלא נושא של שקיפות מול הציבור הרחב



"בקרב הלוביסטים קיים רצון עז לכרסם בהצעת החוק שהוגשה להסדרת מעמדם. חרף העובדה שהצעת החוק שהגשנו היא מזערית, נצטרך להרחיבה". כך קבל בצהריים ח"כ גדעון סער (ליכוד) בישיבתה של ועדת הכנסת, שדנה בהצעת החוק להסדרת מעמד הלוביסטים בכנסת שהגישו ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) וסער עצמו. בישיבה ניכר מתח בין הלוביסטים לבין מגישיה של הצעת החוק. הצעת החוק הוגשה לאחר ש-TheMarker דיווח באחרונה על הישגי הלוביסטים בכנסת בכלל ובחוק ההסדרים בפרט.



סער המשיך "הנושא של הלובינג הוא לא נושא לגילוי נאות בין הח"כ לבין הלוביסטים, אלא, נושא שהוא עניין של שקיפות מול הציבור הרחב. אסור שיהיה שום פגיעה בנושא השקיפות של הלוביסטים".



ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) פנתה ללוביסטים ואמרה "עשיתם עבודה מצויינת" ברמזה לכך שכמה מהח"כים תמכו בעמדות הלוביסטים נגד כמה מסעיפי החוק.



ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה שצריך להסדיר את עבודת השדלנים. לדבריה, נעזרה בשדלנים למיניהם בעבודתה כמחוקקת וגם בהצעות לסדר יום. תירוש טענה כי אינה מבינה את המהירות בהעברת החוק. על כך טען כנגדה סער כי היא פועלת לעשיית פיליבסטר - עיכוב בהצבעות.



תירוש השיבה "היהירות מהשטן וצניעות מן הראוי שתהיה לה".



הלוביסטית דפנה כהן ממשרד הלובינג "כהן-רימון-כהן" אמרה בשם "פורום הלוביסטים" שהוקם באחרונה כי 15 משרדי הלובינג הגדולים מסכימים לרוב סעיפי החוק. "האינטרס של כל הלוביסטים הוא לעגן את מעמדם בחקיקה ואיננו רואים בכך פגיעה". כהן מחתה על כך שמטילים דופי בלוביסטים.



יו"ר הוועדה ח"כ דוד טל (קדימה) אמר שאף אחד לא מטיל דופי אלא רוצים להסדיר את מעמדם.



הלוביסטית אורית לרנר ממשרד לרנר ואורלי בן שמאי אמרה כי אסור להאשים את ציבור הלוביסטים כולו וכי משתמשים בהכללות ומשמיצים קבוצה שלמה" לא נהגנו בחוסר נימוס, לא הצענו שוחד ועוד. ב-15 השנים האחרונות לא הוגש כתב אישום נגד אף לוביסט. לעומת זאת, אני מכירה מגזרי ציבור אחרים ובהם נבחרים שכנגדם הוגשו כתבי אישום", אמרה.



ח"כ נסים זאב (ש"ס) מחה על כמה מסעיפיה של הצעת חוק ואמר זה על סעיף איסור קבלת טובת הנאה על ידי הח"כים. "הלא זה ברור", קרא. הוא הביע בקורת על הסעיף בהצעת החוק שנועד לפרסם את שמות הלוביסטים ורשימת לקוחותיהם באינטרנט ואמר שמוטב לפרסם את זה ב-3 עיתונים כאילו המדובר בבבקשה להיתר בנייה.



ח"כ יצחק זיו (גמלאים) ביקש לדחות את ההצבעות על הצעת החוק לפני ההצבעה בקריאה הראשונה כדי שהלוביסטים יוכלו לגבש את עמדתם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully