וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינקו בילובה אכזרי: זינוק של יותר מ-300% בניסויים בבעלי חיים לבדיקת תוספי מזון בבריטניה

נמרוד הלפרן

31.12.2007 / 16:40

כלבים הולעטו למוות בתמצית תה ירוק וגינקו בילובה הוזרק לרגלי מכרסמים בניסויים, דיווח "טיימס" הלונדוני



הביקוש המוגבר למזון בריאותי בבריטניה הוביל לזינוק של יותר מ-300% במספר הניסויים בבעלי חיים במדינה לבדיקת תוספי מזון, תזונה וממתיקים במהלך שנה שעברה. כך דיווח אתמול העיתון "סאנדיי טיימס".



לפי נתוני ממשלת בריטניה, מספר הניסויים זינק בשנת 2006 ל-4,038 לעומת 862 ניסויים בשנת 2005. בין בעלי החיים שבהם בוצעו ניסויים נמנים כלבים, ארנבות, חזירי ים, אם כי מרבית הניסויים בוצעו במכרסמים.



כך למשל, באוניברסיטת גלזגאו, הוזנו מכרסמים במיץ פטל, ואחר כך הומתו כדי לבדוק האם הגיעו שרידי מיץ לכליות, ללב ומוח שלהם. ניסוי אחר כלל הזנת עכברים במשקה בריאותי כדי לבדוק האם הם מעדיפים אותו בטעם שוקולד, וניל או אספרגוס. באוניברסיטה אחרת בסקוטלנד, הוזרק תוסף תזונה מבוסס ג'ינקו בילובה - המשמש בעיקר לשיפור הזיכרון והיכולת הקוגניטיבית - לכפות רגליהם של עכברים.



במקרה אחר, לצורך בדיקת תמצית התה הירוק טי-ויגו (Teavige) הנמכרת בבריטניה, בוצעו בארה"ב ניסויים במסגרתם הולעטו כלבים בכוח בכמויות עצומות של טי-ויגו שגרמו למותם. בניסוי אחר הוחדרה התמצית לתוך עיניהן של ארנבות חיות. תמצית טי-ויגו משווקת תחת הכותרת "תה ירוק בצורתו הטהורה ביותר" ו"הבחירה של צרכנים בעלי מודעות בריאותית".



ארגונים לרווחת בעלי חיים טוענים זה שנים כי רבים מהניסויים הנערכים בבעלי חיים הם מיותרים. "הגידול במספר הניסויים של מזון בבעל חיים במסגרת המרוץ למצוא את להיט המזון הרווחי הבא הוא שערורייה סמויה. אנשים אינם מודעים לסבל של בעלי החיים שמאחורי הכותרות", אמרה מנכ"ל האיגוד הבריטי נגד ניסויים בבעלי חיים, מישל תיו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully