וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האיסור על עישון בבתי קפה בצרפת ממחר: יצרנית ג'יטאן וגולוואז צופה נפילה של 4% במכירותיה ב-2008

סוכנויות הידיעות

31.12.2007 / 17:24

הכנסות הבארים בגרמניה צפויות לצנוח ב-10% בעקבות איסור העישון שייכנס מחר לתוקף ברוב המדינה; דיווח בלומברג



העישון במסעדות, בבתי קפה ובבארים בצרפת, ייאסר החל ממחר, וישים בכך קץ לתרבות בתי הקפה המפוארת של פאריס ולארוחות אל תוך הלילה סביב מאפרות עמוסות בדלי סיגריות. בגרמניה, 11 מתוך 16 המדינות מתכננות להחיל איסורים דומים השנה. בשש מהמדינות, בהן ברלין ובוואריה, ייכנס האיסור לתוקף מחר.



איסור העישון גרר ביקורת חריפה מצד מגזר המסעדנות והמלונאות, שראשיו הזהירו מפני פגיעה קשה בהכנסות. ההכנסות מבארים בגרמניה צפויות לצנוח בכ-10%, אמרה דוברת איגוד המלונאות וההסעדה של גרמניה, סטפני הקל, לסוכנות הידיעות בלומברג.



800 בתי קפה לעישון נרגילות בצרפת צפויים לאבד את מקור ההכנסות העיקרי שלהם, וכתוצאה מכך יאבדו את מקום עבודתם 4,000 בני אדם. כך לפי איגוד בתי קפה לעישון נרגילות.



הכלכלן פייר קופ מאוניברסיטת סורבון בפאריס אמר כי סך ההוצאות הקשורות לטבק, ובכלל זה הוצאות על ביטוח והיעדרויות, כמו גם תקציבים לטיפול בבעיות הקשורות לעישון, מהווים 3.1% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של צרפת.



לפי משרד הבריאות הצרפתי, העלתה צרפת ב-2004-2003 את מחירי הסיגריות ב-42% ותרמה בכך לצמצום צריכת הסיגריות ב-32%.



יצרנית הסיגריות הצרפתית-ספרדית אלטדיס (סימול ALT.MC), המייצרת את סיגריות ז'יטאן ו-גולוואז, הזהירה כי כניסתו לתוקף של איסור העישון בצרפת צפויה לגרור ירידה של עד 4% במכירותיה בשנת 2008. החברה מוכרת 56 מיליארד סיגריות בצרפת מדי שנה.



גרמניה וצרפת, בהן מתים מדי שנה למעלה מ-200 אלף בני אדם כתוצאה מעישון, מצטרפות בכך למדינות אירופיות אחרות שכבר אסרו על עישון במקומות ציבוריים, בהן בריטניה, איטליה, אירלנד, נורווגיה, פינלנד ומלטה. גם בישראל נכנס לתוקף חוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully