וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק משיב לייצוגית: ספקולנטים השקיעו בטיב טעם בתקווה לעליות עקב "אפקט גאידמק"

הילה רז

31.12.2007 / 17:44

עוד נטען כי "התובע הייצוגי רוצה לשחק בבורסה שרק עולה, כשגאידמק משמש לו כביטוח לעליית מחירי ניירות הערך"



"שמו של החתום מטה נודע למרחוק, ומשקיעים רבים בשוק ההון החליטו להשקיע בניירות ערך של , מתוך תקווה ספקולטיווית כי מחיר ניירות הערך יעלה עקב מה שכונה 'אפקט גאידמק'". כך עולה מתצהיר שהגיש אתמול ארקדי גאידמק לבית המשפט המחוזי בתל אביב וצורף לתשובה לבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגדו.



לדברי גאידמק, מדובר בבקשת סרק, האוצרת את כל הליקויים הטמונים במוסד התובענה הייצוגית, ומהווה דוגמא בוטה לסוג התובענות שהמחוקק והפסיקה התריעו מפניהן.



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביוני השנה בקשה לאישור התביעה הייצוגית אשר מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. התביעה הוגשה בגין נזקים שנגרמו, לכאורה, לבעלי מניות בטיב טעם כתוצאה ממעשיו ומחדליו של גאידמק בקשר למשא ומתן ברכישת מניות בטיב טעם. בתביעה שהגיש איתי אהרון נטען כי גאידמק גרם לתובע וליתר חברי הקבוצה המיוצגת נזקים אדירים, שכן כתוצאה ממעשיו וממחדליו ירד שער מניות טיב טעם שבהן החזיקו ב-16.2%. לפי התביעה, חברי הקבוצה המיוצגת הם כל מי שרכש מניות של טיב טעם ב-18-10 ביוני 2007.



בהמשך התצהיר ציין גאידמק כי הוא "סבר כי בכפוף לביצוע בפועל של עסקת הרכש, הוא יניח על שולחנה של טיב טעם הצעה להימנע ממכירת מוצרי החזיר ברשת טיב טעם. בנוסף, כך סבר, ראוי יהיה לבחון מבחינה כלכלית ולאורך זמן את הפיכת הרשת לרשת כשרה ואת סגירתה בשבת".



גאידמק הדגיש בתצהיר כי במהלך כל תקופת המשא ומתן, הוא נהג בתום לב מוחלט. ואולם, לדבריו, לאחר חתימת ההסכם הראשון התבררו לו עובדות מהותיות שיש להן השלכה, הן לגבי ההסכם הראשון והן לגבי יכולתו להביא לכך שטיב טעם תהא כשרה.



בתשובה נטען כי ביוני 2007 חתמו גאידמק ובעלי השליטה בטיב טעם, חברת אנטר הולדינגס 1 וחברת טלילו אחזקות, על הסכם ראשון לרכישת ניירות ערך המוחזקים על ידי בעלי השליטה.



לאחר מספר ימים ובטרם בוצעה העסקה, בוטל ההסכם הראשון והצדדים חתמו על הסכם שני, לפיו רכש גאידמק ניירות ערך בחברת אנטר הולדינגס 1. לפיכך, נטען, כי גאידמק מעולם לא היה בעל מניות בטיב טעם.



גאידמק טוען כי התובע הייצוגי רוצה לשחק בבורסה שרק עולה, כשגאידמק משמש לו חברת ביטוח לעליית מחירי ניירות הערך. לכן, אף אם העסקה היתה מושלמת וגאידמק היה נעשה בעל שליטה בטיב טעם, הרי שאף אחד לא הבטיח כי מחירי הרשת לא היו יורדים. גאידמק מיוצג על ידי עו"ד גד טיכו. (ת.א. 1972/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully