וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 2.3% במכירות השבבים בעולם בנובמבר הודות לביקוש לטלפונים סלולרים, מצלמות דיגיטליות ומסכי LCD

סוכנויות הידיעות

31.12.2007 / 17:59

נמשכת הירידה במחירי שבבי זיכרון; מחיר שבבי DRAM נפל ב-20% בשלושה חודשים, לפי איגוד תעשיית המוליכים למחצה



מכירות השבבים בעולם צמחו בנובמבר ב2.3% לעומת החודש המקביל בשנת 2006, הודות לביקוש מוגבר למוצרי אלקטרוניקה. כך מסר היום איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA). מכירות השבבים צמחו בחודש שעבר ב-0.7% לעומת אוקטובר, ל-22.5 מיליארד דולר. מתחילת השנה הסתכמו מכירות השבבים ב-231 מיליארד דולר - גידול של 2.8% לעומת 225 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



נשיא SIA, ג'ורג' סקאליס ייחס את הגידול במכירות השבבים לביקוש ער למוצרי אלקטרוניקה דוגמת מכשירי טלפון סלולרים, מצלמות דיגיטליות ומכשירי טלוויזיה עם מסכי LCD, בעונת החגים האחרונה. "כל המוצרים הללו מסיימים את השנה עם גידול איתן ביותר במכירות במונחי יחידות", אמר סקאליס.



"מכירות הטלפונים הסלולרים במונחי יחידות, צפויים לצמוח בשנת 2007 ביותר מ-20% זו השנה החמישית ברציפות. זאת בשעה שמכירות המחשבים האישיים במונחי יחידות צפויות לגדול ביותר מ-10%", הוסיף סקאליס.



נשיא SIA ציין עוד כי לא נראה שהמחנק המתמשך בשוקי האשראי בעקבות משבר משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) והתייקרות מחירי האנרגיה, פגעו באופן משמעותי בצריכה הפרטית של מוצרי אלקטרוניקה בעונת החגים החולפת.



עם זאת, המגזר ממשיך לסבול מירידה במחיר המכירה הממוצע של שבבי זיכרון, אמר סקאליס. "בשעה שהביקוש במונחי יחידות היה חזק מאוד, נרשמה ירידה במחיר המכירה הממוצע במספר תחומי מוצר מובילים. לחצי תמחור במגזר הזיכרון ממשיכים להשפיע על מכירות הענף".



כך למשל, ציין סקאליס, עלו המכירות של שבבי DRAM, המותקנים במחשבים אישיים, ב-25% בשלושת החודשים שהסתיימו באמצע דצמבר, אולם המחיר הממוצע נפל ב-20% באותה התקופה. סקאליס ציין עוד כי למרות שמכירות השבבים השנה צפויות "לשבור את השיא של שנת 2006, יידרשו מכירות חזקות במיוחד בדצמבר כדי לעמוד בתחזית שלנו לצמיחה של 3.8% במכירות בשנת 2007".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully