וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף המשבר בשוק הדיור בארה"ב: מספר מבוטחי המשכנתאות המפגרים בתשלומים זינק לשיא

סוכנויות הידיעות

31.12.2007 / 21:49

מספר המפגרים בתשלומי משכנתאות המבוטחות באופן פרטי קפץ ב-35% בנובמבר



מספר המפגרים בתשלומי משכנתאות המבוטחות באופן פרטי בארה"ב זינק ב-35% בחודש נובמבר לשיא של כל הזמנים. כך עולה מנתונים שפירסם היום ארגון חברות ביטוח המשכנתאות של אמריקה (MICA), דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מספר הלווים המבוטחים שמפגרים ביותר מ-60 ימים בתשלומי המשכנתא זינק ליותר מ-61 אלף בחודש שעבר לעומת כ-45 אלף בנובמבר 2006. לעומת חודש אוקטובר 2007, נרשם גידול של 2.9% במספר המפגרים בתשלומים.



"מדובר בנתון נוסף המצביע על כך שלחברות ביטוח המשכנתאות צפויה שנה נוספת קשה ב-2008", אמר אנליסט האשראי דיוויד הייוונס מבנק UBS. "המשך הידרדרות המצב צפוי להגדיל את קצב עיקול המשכנתאות. וגידול במספר העיקולים עשוי לחייב חלק מהחברות לגייס כסף".



חברות ביטוח משכנתאות מפצות חברות משכנתאות על הפסדים בגין חובות אבודים על רקע נפילת מחירי הבתים אשר מקשה על לווים לממן מחדש את הלוואותיהם. מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב נפלו ב-6.1% באוקטובר לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לפי מדד S&P-קייס-שילר.



מוקדם יותר היום, מסר איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) כי מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בנובמבר ב-0.4% לקצב שנתי של 5 מיליון בתים. נתוני מכירות הבתים תאמו את תחזיות הכלכלנים אשר צפו מכירות בקצב שנתי של 4.99 מיליון בתים.



מכירות בתים קיימים נפלו ב-20% בשנה שהסתיימה בנובמבר, ונמוכות כעת ב-31% משיעור שיא של 7.21 מיליון בתים בשנה שרשמו לפני שנתיים. מלאי הבתים הקיימים העומדים למכירה ירד בחודש שעבר ב-3.6% לרמה המשקפת מלאי של 10.3 חודשים בקצב המכירות הנוכחי.



המחיר החציוני של בתים קיימים ירד בנובמבר ב-3.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת ל-210,200 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully