וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילמולי לא מוותרת לדלק נדל"ן ואהובי: תובעת השותפים הישראלים בגין הפרת הסכם לרכישת נכסיה ב-3.3 מיליארד ד'

מיכאל רוכוורגר

31.12.2007 / 22:14

ילמולי דורשת מהישראלים להשלים את העסקה במחיר המקורי בתוספת פיצויים וריבית שנתית של 8%



כפי ששבה וטענה לאחרונה, דיווחה חברת ילמולי השווייצית כי הגישה היום לבית המשפט בציריך, שווייץ, תביעה נגד קוסורציום החברות דלק גלובל, דלק בלרון בינלאומי מקבוצת דלק נדל"ן שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, וכן כנגד קבוצת בלנהיים שבשליטת יגאל אהובי. התביעה הוגשה, לאחר שלטענת ילמולי, השותפים הישראלים הפרו לפני מספר חודשים את תנאי החוזה וסירבו להשלים את העסקה על פי התנאים המקוריים.



בסוף יולי סיכמו דלק נדל"ן וקבוצתו של אהובי על רכישת 88 נכסים וכן 2 נכסים בפיתוח של חברת ילמולי השווייצית תמורת כ-3.3 מיליארד דולר. זו היתה אמורה להיות עסקת הנדל"ן המניב הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם על ידי ישראלים בחו"ל.



עם זאת, בעקבות התפרצות משבר הסאבפריים (מתן הלוואות ללווים בעייתיים), וכנגזר יצירת מחנקת האשראי ושינויי בתנאים המקרו כלכליים בשווקים, דרשו השותפים הישראלים מילמולי הנחה על המחיר המקורי של העסקה. לאחר שנענו בשלילה, החליטו הישראלים לסגת מן העסקה.



מנכ"ל ילמולי, הרלד פינגר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "ילמולי דורשת מהצדדים הישראלים לעמוד בתנאי החוזה המקוריים ולהשלים את העסקה בהתאם לסכומים שסוכמו, קרי כ-3.3 מיליארד דולר. זאת בנוסף לפיצויים וכן תשלום ריבית שנתית של 8% ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully