וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר חילופי הקרקע בין עיריית תל אביב לבעלי הדולפינריום - המתחם יהפוך להמשך הטיילת

אריק מירובסקי

31.12.2007 / 22:31

העירייה תשנה ייעוד של שטח ציבורי בן 12 דונם ברחוב הרברט סמואל לשטח מלונאות, מגורים ומסחר



מועצת מקרקעי ישראל החליטה לאשר את מתווה העסקה שגובש בין מינהל מקרקעי ישראל, עיריית תל- אביב יפו ובעלי הדולפינריום. על פי העסקה, יהפוך מתחם הדולפינריום בן 18.5 דונם להמשך הטיילת החופית, ובתמורה תשנה העירייה ייעוד של שטח ציבורי בן 12 דונם שבבעלותה שנמצא ברחוב הרברט סמואל, ואשר משמש, בין היתר חניון לגרירת רכב, לשטח מלונאות, מגורים ומסחר ותעבירו לידי החוכר.



על פי ההסכם, עסקת החליפין תיעשה באמצעות תכנית איחוד וחלוקה, שבמסגרתה ישונו הייעודים של המגרשים. המגרש ברחוב הרברט סמואל יקבל 400% זכויות בנייה, מהם 23 אלף מ?ר שטחי מלונאות, 23 אלף מ?ר שטחי מגורים ו-2,000 מ?ר שטחי מסחר.



עם אישור התכנית, יקבל המינהל את חטיבת הקרקע שכיום הינה בבעלות העירייה, והעירייה תקבל את מחתם הדולפינריום, תהרסו, ותהפוך את חטיבת הקרקע לפארק ירוק והמשך הטיילת בכפוף לתשלום דמי חכירה סמליים למינהל. הבעלים ישלמו דמי היתר בסך של 31% מהפרש שווי הזכויות בשני המגרשים והיטל השבחה בגין השבחת המגרש ברחוב הרברט סמואל.



בשנת 2000 הציגה העירייה לראשונה את התכנית, ובינואר 2003 נחתם הסכם משולש בין ממ"י, עיריית תל אביב ובעלי הדולפינריום, שמטרתו לקבוע ולהגדיר את מערכת היחסים המשפטיים בין הצדדים לעניין הת.ב.ע החדשה ולעניין התוכנית לאיחוד וחלוקה. אז העריך השמאי הממשלתי את מתחם הדולפינריום הריק ב-44.5 מיליון שקל ומגרש העירייה בהרברט סמואל ב-283 מיליון שקל. במחצית השנייה של 2005 נסוג היזם מהסכמתו עקב חילוקי דעות על ערכי הקרקע. אופן הטיפול של המינהל בעיסקה אף הגיע לטיפול מבקר המדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully