וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

1.1.2008 / 1:39

מדד נאסד"ק איבד 0.9% ומדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.8. השנה לא ראו המשקיעים הפתעות מסנטה קלאוס והמדדים הניבו תשואה אפסית

לאחר שנה הפכפכה, מתנהל יום המסחר האחרון של השנה במגמה שלילית: מדד נאסד"ק איבד 0.9% ל-2,652 נקודות ומדד דאו ג’ונס נסוג ב-0.8 ל-13,257 נקודות. מדד S&P500 ירד בכ-0.7% ל-1,467 נקודות. השנה לא ראו המשקיעים הפתעות מסנטה קלאוס, שכן ראלי דצמבר המפורסם פשוט לא התרחש, והמדדים הניבו תשואה אפסית בחודש זה.

את 2007 נעלו המדדים בנימה חיובית למרות שלושה תיקונים חדים, האחרון לנוכח משבר האשראי. מדד נאסד"ק 100, המשקלל את מניות הטכנולוגיה הכבדות ביותר, ונטול מניות פיננסים, הציג תשואה יפה של כ-19%. מדד נאסד"ק השיג תשואה מרשימה של 10% מתחילת השנה. מדד דאו ג'ונס עלה בכ-6% ומדד S&P 500 הוסיף פחות מ-4% על רקע קריסת מניות בנקי ההשקעות.

המסחר היום היה דליל יחסית בשל אירועי סוף השנה. בזירת הנדל"ן המוכה, ולאחר שנתוני אוקטובר היו הנמוכים ביותר מאז פרוץ משבר הסאבפריים (הלוואות שניתנו ללווים בעלי כושר החזר נמוך), דווח כי מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בנובמבר ב-0.4% לקצב שנתי של 5 מיליון בתים; מנגד, נרשמה ירידה של 3.3% במחיר החציוני של בתים בשנה החולפת.

בשוק המוליכים למחצה, דווח כי מכירות השבבים בעולם צמחו בנובמבר ל-22.5 מיליארד דולר, צמיחה של 0.7% לעומת אוקטובר, וגידול של 2.3% לעומת החודש המקביל ב-2006.

בזירה העולמית, בורסות אסיה נסחרו היום במגמה חיובית. בורסת הונג קונג עלתה ב-1.6% וחתמה את השנה בזינוק של כמעט 40%. בורסת סין, שהיתה סגורה היום, חתמה שנה של עלייה מסחררת של 161% - התשואה הגבוהה ביותר בין בורסות העולם.

בורסת טוקיו חתמה את שעריה אתמול בנפילה שנתית של 11%. מדד MSCI אסיה פסיפיק, הכולל מניות מרחבי בורסות באסיה, עלה ב-12% השנה. בורסת מומבאי רשמה תשואה שנתית של 47%. בורסת אוסטרליה עלתה ב-13% השנה.

סיכום 2007 של אלון קרוג מבית CIBC

בשוק המניות, המשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן הודיע על כוונתו לרכוש 35% מתאגיד הנפט דלתא פטרוליום בתמורה ל-684 מיליון דולר.

בשורה אחרת ניפקה חברת באידו (סימול BIDU), הידועה גם כגוגל הסינית, שהודיעה על פטירת סמנכ"ל הכספים שלה בתאונה במהלך חופשתו האחרונה בסין.

בסך הכל, לאחר שנה רוויית תהפוכות, קל לסמן את מניית אפל כאחת המניות הטובות של השנה. משקיעיה נהנו מתשואה של 137%, שעה שהמניה נסקה למחיר של כ-200 דולרים על רקע המשך הדומיננטיות בשוק האלקטרוניקה, המוסיקה - באמצעות מכשירי ה-MP4 iPod לסוגיהם, ותוכנת iTunes - וגם הודות לחדירה לשוק הסלולר עם השקת ה-iPhone.

ברשימת המנצחות קל לכלול גם את מניית גוגל הנסחרת כיום באיזור ה-700 הדולרים, ומשקיעיה רשמו תשואה של כ-52% השנה.

למעשה, 2007 היטיבה עם מניות חברות העוסקות בתוכן. מיקרוסופט, למרות שהשיקה את תוכנת הוויסטה רווית ההשמצות, נהנתה מניית החברה מעלייה של כ-20%, בין השאר, בזכות נוכחותה בעולם התוכן והפרסום של האינטרנט ובזכות הצלחתם של משחקים לקונסולה אותה היא מייצרת - XBox360 - ובפרט בזכות המשחק Halo 3.

וכמובן, בשנה בה טיפס מחיר הנפט בכ-58%, טיפסה בלא פחות מ-22% גם מנייתה של ענקית האנרגיה אקסון-מוביל, החברה בעלת שווי שוק הגדול ביותר באמריקה, 517 מיליארד דולר.

מהצד השני, היתה זו שנה איומה לבנקי ההשקעות - והם שמשכו מטה את מדד S&P 500, בשל משקלן של מניות אלה במדד זה. הנפגעת הבולטת ביותר היא סיטי, שאיבדה כמחצית משווייה עם ירידה של 48%. שנה איומה רשם גם בנק ההשקעות מריל לינץ’ שאיבד למשקיעיו כ-44% משווי השקעתם.

בקרב הישראליות, התממשה מניית טבע מהשיא אליו נסקה בשישי - 46.8 דולר. טבע נועלת שנה מצוינת מבחינה עסקית, אשר באה לידי ביטוי בריצה של יותר מ-50% בשווי מנייתה מאז תחילת 2007.

מנגד, נעלה המניה הישראלית הפופולרית של אבטחת המידע, צ’ק פוינט, שנה מאכזבת למשקיעיה עם תשואה של 0%.

חברת התוכנה הישראלית מג’יק הודיעה על כוונתה למכור את חטיבת התשובות שלה (Advanced Answers on Demand - AOD) לפורטיסימו קפיטל בתמורה ל-17 מיליון דולר במזומן. התמורה צפויה להתקבל בשני תשלומים עד לסוף 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully